Alstom

 

 

Motorové lokomotivy Alstom PL42AC

Francouzský Alstom se v roce 2004 zařadí mezi dodavatele motorových lokomotiv pro Severní Ameriku. New Jersey Transit si totiž u něj objednal 33 lokomotiv pro příměstskou dopravu.

Lokomotivy mají splňovat následující technické požadavky: výkon 3132 kW (4200 k), hmotnost do 130 tun, střídavé trakční motory, dvounápravové podvozky, kotoučové brzdy. Topný kabel má být napájen spíše měničem, než pomocným agregátem ("HEP").

Alstom nabídl skříňovou lokomotivu s jedním aerodynamicky tvarovaným čelem, ve kterém je na silentblocích uložena kabina pro strojvedoucího. Kabina je tak izolovaná od hluku a vibrací pocházejících z lokomotivní skříně - podobně jako u typu EMD F59PHI. Některé celky budou podobné, jako na elektrických lokomotivách Bombardier ALP46, které jsou NJT v současnosti dodávány z Německa. Naftový motor EMD 710 byl vybrán kvůli jednotnosti s lokomotivami ve stávajícím parku NJT. EMD dodá i některé další díly, které se osvědčily na nákladních lokomotivách EMD SD70M.

Lokomotivy vznikají v mezinárodní spolupráci, část výroby probíhá v evropských závodech Alstom (skříň, podvozky atd.), spalovací motor dodá závod EMD v La Grange (Illinois). Vzhled lokomotivní skříně vypracoval návrhář Cesar Vergara, původem z Mexika. První dvě lokomotivy budou sestaveny ve Španělsku, z toho jedna bude odeslána na zkoušky do Puebla (Colorado). Ostatní lokomotivy budou montovány v americkém závodě Alstom v Hornellu (stát New York). Za kompletaci lokomotiv je odpovědný Alstom, všech 33 strojů má být dodáno do konce roku 2004. Cena jedné lokomotivy je 4.5 miliónu dolarů.

Po dodání lokomotiv PL42AC vyřadí NJT starší stroje EMD GP40PH-2 a rekonstruované GP40FH-2. Na dodávku dalších až 80 lokomotiv PL42AC je opce.

nahoru
Alstom
MPI

 

 

Home ] [ Alstom ] MPI ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.