SD70MAC

 

 

Motorové lokomotivy EMD SD70MAC

SD70MAC je varianta lokomotivy typu SD70(M) se střídavým přenosem výkonu (SD70 má smíšený přenos výkonu). 1104 vyrobených lokomotiv řadí typ SD70MAC mezi úspěšné soudobé traťové lokomotivy Severní Ameriky (konkurenční GE AC4400CW byla úspěšnější).

popis

Šestinápravová motorová lokomotiva měří 22555 mm přes spřáhla a váží 188.25 t. Šířka lokomotivy přes madla je 3143 mm, nejvýše umístěnou částí je ventilátor, který je 4772 mm nad TK. Tažná síla při rozjezdu činí 781 kN, trvalá tažná síla 610 kN (při rychlosti 15 km/h). Brzdná síla EDB je až 360.5 kN.

Lokomotivy SD70MAC pohání dvoudobý vznětový motor 16-710G3C-ES o výkonu 2980 kW (4000 k), který pohání hlavní střídavý generátor (snad typu AR20 ?). Trakční motory jsou střídavé, asynchronní. Plně vyzbrojená lokomotiva si s sebou veze 18.5 kubíku nafty (15100 kg) v palivové nádrži, 1650 l zásob oleje a 1045 l upravené vody v chladícím okruhu. 

Lokomotivy SD70MAC se vyrábějí pouze v provedení s moderní severoamerickou kabinou (narozdíl od SD70(M/I), kde bylo vyrobeno více variant).

výroba

Ověřovací série sedmi lokomotiv SD70MAC byla vyrobena v roce 1993, rok po prototypech SD70M. Zpočátku se zdálo, že se SD70MAC s modernějším, střídavým přenosem výkonu, budou prodávat více než SD70M. Dráhy však stále ještě dávaly přednost levnějším lokomotivám se smíšeným přenosem výkonu a navíc, pokud už nakupovaly střídavé lokomotivy, tak upřednostňovaly konkurenční výrobky GE. Přesto bylo během jedenácti let vyrobeno 1104 lokomotiv. Na konci roku 2004 ukončily výrobu SD70MAC nové emisní limity EPA. Přímým následníkem je nová lokomotiva SD70ACe.

Konečná montáž většiny lokomotiv byla provedena v lokomotivce EMD v kanadském Londýně (Ontario). Některé lokomotivy BNSF se kompletovaly v podniku Super Steel Schenectady, všechny lokomotivy TFM a jedna série pro BNSF se montovaly v Mexiku.

provoz

Lokomotivy jsou nasazovány především na rychlé nákladní vlaky, vlaky kombinované dopravy a dále všude tam, kde je potřeba vysoký výkon.

Přehled vyrobených lokomotiv:

Uvedeny by měly být všechny vyrobené lokomotivy. Existující dráhy jsou psány modře, dráhy zaniklé (pohlcené nebo sloučené) černě.

dráha označení počet výroba poznámka
Conrail 4130-4144 15 1998 nyní CSX 725-739
Burlington Northern 9400-9499 9504-9716 312 1993-1995 nyní BNSF, čísla ponechána
Burlington Northern Santa Fe 9717-9999 283 1996-1998 pokračování dodávek pro BN od ledna 1996
8800-8989 190 1999-2000
CSX 700-724 25 1997  
740-789 50 1999-2000  
4701-4830 130 2003-2004  
Alaska Railroad 4001-4016 16 1999-2000  
4317-4324 8 2004  
Transportación Ferroviaria Mexicana 1600-1674 75 1999-2000  

Model lokomotivy SD70MAC ve velikosti N vyrábí Kato.

 

nahoru
F59PHI
SD50 a SD50F
SD70 a SD75
SD70MAC
SD70ACe
export

 

 

Home ] F59PHI ] SD50 a SD50F ] SD70 a SD75 ] [ SD70MAC ] SD70ACe ] export ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.