B30-7A

 

 

Motorové lokomotivy GE B30-7A (B)

Lokomotivy v provedení bez kabiny strojvedoucího ("B") byly běžné v dobách, kdy americkým železnicím kralovaly vícedílné skříňové lokomotivy. V následujícím období kapotových strojů se staly méně běžným zjevem, přesto se i dále v menším měřítku vyráběly.

Příkladem toho je i 120 lokomotiv typu GE B30-7A bez stanoviště strojvedoucího, které si objednala dráha Burlington Northern. Lokomotivy byly vyrobeny v letech 1982-1983 ve dvou sériích. Stejně jako B30-7A standardního provedení, měly přeplňovaný dvanáctiválcový motor FDL (na rozdíl od lokomotiv B30-7, které měly šestnáctiválec). Lokomotivy měly podvozky GE typu FB-2 a délku 18644 mm.

Lokomotivy první a druhé série se vzhledově odlišovaly provedením kapoty v místě EDB. První série (BN 4000 - 4052) měla rovnou střechu a jejich kapota měla v celé délce lokomotivy stálý průřez, pouze na konci se rozšiřovala do křídel chladícího bloku. U druhé série (BN 4053 - 4119) byl blok EDB posunutý směrem dopředu a jeho kryt vyčníval krabicovitou nástavbou pro ventilátor nad střechu lokomotivy.

Lokomotivy byly v provozu ještě celá devadesátá léta, ale nyní jsou již vyřazeny. Některé po vyřazení ještě sloužily jako stabilní elektrocentrály.

 

nahoru
Označování
BQ23-7
B30-7A
C30-7
P40 a P42
AC4400CW
ES44AC
ES44DC

 

 

Home ] Označování ] BQ23-7 ] [ B30-7A ] C30-7 ] P40 a P42 ] AC4400CW ] ES44AC ] ES44DC ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.