|
Motorové lokomotivy GE B30-7A (B)Lokomotivy v provedení bez kabiny strojvedoucího ("B") byly běžné v dobách, kdy americkým železnicím kralovaly vícedílné skříňové lokomotivy. V následujícím období kapotových strojů se staly méně běžným zjevem, přesto se i dále v menším měřítku vyráběly. Příkladem toho je i 120 lokomotiv typu GE B30-7A bez stanoviště strojvedoucího, které si objednala dráha Burlington Northern. Lokomotivy byly vyrobeny v letech 1982-1983 ve dvou sériích. Stejně jako B30-7A standardního provedení, měly přeplňovaný dvanáctiválcový motor FDL (na rozdíl od lokomotiv B30-7, které měly šestnáctiválec). Lokomotivy měly podvozky GE typu FB-2 a délku 18644 mm. Lokomotivy první a druhé série se vzhledově odlišovaly provedením kapoty v místě EDB. První série (BN 4000 - 4052) měla rovnou střechu a jejich kapota měla v celé délce lokomotivy stálý průřez, pouze na konci se rozšiřovala do křídel chladícího bloku. U druhé série (BN 4053 - 4119) byl blok EDB posunutý směrem dopředu a jeho kryt vyčníval krabicovitou nástavbou pro ventilátor nad střechu lokomotivy. Lokomotivy byly v provozu ještě celá devadesátá léta, ale nyní jsou již vyřazeny. Některé po vyřazení ještě sloužily jako stabilní elektrocentrály. |
|
|