|
|
Tady se dozvíte kdy byly stránky založeny, jak moc jste je navštěvovali a odkdy děláme koleje. Jestli vás ale zajímají spíše novinky, tak jste zde špatně.Z historie firmy:16.2.1992 padlo rozhodnutí, že se budu modelovou železnicí zabývat i jako výrobce, případně obchodník. Od té doby v tomto oboru pracuji, občas velmi snaživě a jindy se naopak dlouho nedaří dosáhnout jakéhokoliv pokroku... Vždycky ale všechno myslím dobře. O založení stránek:Dlouho jsem toužil mít své internetové stránky, ale přestože jsem počítač celkem zvládal, do html ne a ne proniknout. Pak mne ale vyprovokoval Ivánek Kolář. Udělal si stránky, a já se do svého neřešitelného problému pohroužil, vzal si na pomoc frontpage a zjistil to, co jsem už dlouho tušil - že je to vlastně dost jednoduché, jen je potřeba vědět pár věciček. To bylo někdy na přelomu května a června 2001. S Ivánkovou pomocí jsem pak našel webpark, který dával 20MB zdarma a tam na http://litomysky.webpark.cz umístil první podobu stránek. počátky sledování návštěvnosti12.června 2001 jsem na stránky umístil webparkovské počitadlo přístupů. Další takové počitadlo pak bylo o něco později umístěno na titulní stranu pojednání o lokálce Pečky - Kouřim. Dále byly dne 13.8.2001 stránky registrovány do žebříčku "Na vrcholu", tématická oblast "doprava" (vhodnější téma jsem nenašel). Zde je metodika počítání odlišná, takže čísla narůstala pomaleji. O návštěvnosti pojednávají tabulky - viz níže. stěhováníOd začátku jsem tušil, že i při úsporné velikosti obrázků (do 50kB) a různých zdrženích nakonec narazím na hranice přiděleného prostoru (20MB). Kromě toho jsem chtěl vlastní doménu - umožňuje to zachovat adresu i při změně poskytovatele, a kromě toho to lépe vypadá. Bezprostřední popud byl ale nakonec jiný. Webpark začal přidávat postupně na všechny stránky lištu, která se mi vůbec nelíbila. Kdyby v době, kdy jsem stránky zřizoval chtěli, abych na každé stránce trpěl nějakou reklamu, ani bych necekl a byl bych spokojen (služby byly zadarmo). Ale takhle jsem byl rozzloben a zaregistroval si vlastní doménu www.litomysky.cz. Kromě toho měly stránky na konci března 2002 již cca 17.5 MB a dalo se předpokládat dosažení 20MB někdy v létě. Stěhování do nové domény se ale nakonec protáhlo, čekal jsem na dokončení drobných změn grafiky a struktury stránek, ta práce mi šla opravdu strašně pomalu. Stránky přitom ztrácely přehlednost a dále rostly, koncem června přesáhly 18.7MB. Nakonec se to ale přece podařilo. 11.7.2002 krátce po poledni se stránky přestěhovaly, na novém místě byly publikovány již s upravenou strukturou a grafikou. Při té příležitosti byl pozměněn i vzhled titulní strany. V průběhu srpna 2002 pak stránky překročily původní omezení velikosti 20 MB. Úpravy grafiky a struktury pokračovaly v menší míře i po přestěhování. nová počitadlaPřestěhováním přišly stránky o svá počitadla, jen služba "Na vrcholu" fungovala dále (původní počitadla zůstala na stále existujících stránkách webparku, ty ale byly stále méně navštěvovány). Konečně 20.8.2002 byla zřízena nová počitadla pomocí služby "Počitadlo.cz - my vám to spočítáme". Na počitadlech byly nastaveny hodnoty dosažené téhož dne na webparku, tj. 9103 a 1878 (v období od 11.7. do 20.8. tak bylo započteno jen minimum návštěv. Nová počitadla mají opět jinou metodiku počítání, hodnoty na nich narůstají rozhodně pomaleji než tomu bylo na webparku. Další takové počitadlo bylo 2.9.2002 přidáno na úvodní stránku velikosti Z - to abych spočítal všech několik příznivců této velikosti (po 14 dnech provozu počitadlo dosáhlo již hodnoty 13). tabulkyTabulka dat dosažení vybraných číselných hodnot (data obvykle nejsou na den přesně, zase tak důkladně to nesleduji, v případě potřeby provádím lineární interpolaci). Tmavší šedí jsou podbarveny hodnoty dosažené ještě na webparku.
Obě služby, "Na vrcholu" i "Počitadlo.cz" vyhodnocují i nejúspěšnější dny, roky a měsíce. Podle služby "Na vrcholu" je až dosud nejúspěšnějším dnem 4. duben 2002 se 70 přístupy. Celý duben 2002 byl dlouho nejúspěšnějším měsícem, ale i když 4. duben dosud překonán nebyl, dlouhodobě vyšší rovnoměrná návštěvnost způsobila, že měsíc duben již byl překonán několikrát.
Doufám, že stránky pro vás budou i nadále natolik zajímavé, že tyto hodnoty opět brzy padnou. co dálDoufám, že stránky dále porostou a poroste i přízeň kterou jim svými návštěvami projevujete. Prvořadým úkolem je odstranit nedodělky a dopsat dávno slíbené věci, následujícím úkolem je založit nedodělky nové. O grafice a podobných jevech: Nejsem nepřítelem vyspělé grafiky a html triků, cookies a kdoví jak se to všechno jmenuje. Používám prostě ty prostředky, které zvládám. Čas od času ve svém vzdělání i pokročím, ale nečekejte zázraky. Schválně kdy přijde ten slavný den a já zapojím mezi své zbraně databáze? Kdybyste se na to ale už nemohli koukat, tak určitě napište! Potíže: stránky nejsou úplně nové, ale dosud se mi nepodařilo obsáhnout všechna plánovaná témata dostatečně kvalitním způsobem. Neměly by se zde ale už vyskytovat výrazné nedodělky, nekvalitní obrázky jsou ještě u kolejiva TT, ale budou v dohledné době vyměněny. Situace se zvolna lepší a protože je mi jasné, že stránky nebudou nikdy hotové, odstraním tohle varování jakmile budu mít pocit, že ucelenost a kvalita dosáhla alespoň průměrné úrovně. Děkuji za pomoc: Narazíte-li někde na zjevnou chybu, ať už pravopisnou, faktickou, nebo na chybějící obrázek, nikam nevedoucí odkaz (nebo odkaz vedoucí jinam než by měl) apod., budu velice potěšen, dáte-li mi vědět pomocí emailu uvedeného v zápatí každé stránky. Vaše dotazy a připomínky mohou rovněž účinně směřovat další vývoj stránek. Vzhledem k dosti obskurní metodě přenášení stránek na server se může snadno stát, že stránka dobře fungující a aktuální na zdrojovém počítači bude v publikovaném stavu vadná. Profil firmyMoje firma se zabývá prostě tím co mám rád, a přitom se snaží, aby to bylo k přežití. A copak že mám rád? Jsou to železniční modely menších měřítek - TT, N a Z, které mají předlohu buďto v železnicích našich, anebo v drahách pokud možno aspoň trochu exotických. V praxi se to projevuje tak, že u mne v daleko menší míře potkáte modely německých železnic, kterých jsou normální modelářské obchody plné. Ale když vynecháte modely německé, zjistíte, že další nejpropracovanější oblastí je Amerika. A tak není divu že u mne Amerika poněkud zastiňuje ostatní témata. Informace o spojení:Budeme rádi když se ozvete
|
|
|