PS-2

 

 

Uzavřené výsypné vozy typu PS-2 ve velikosti H0

modely Kadee v měřítku 1 : 87

V říjnu 2003 oznámila firma Kadee uvedení dalšího ze svých špičkových nákladních vozů - je jím uzavřený výsypný vůz typu PS-2.


Jako první se do prodeje dostal vůz PS-2 v provedení dráhy Clinchfield. Krátce po uvedení na trh byl vyprodán. Nyní se čeká na další varianty vozu.

Už jsem myslel, že skoro všechno co je možné ve velikosti H0 jde v N a TT taky, ale u Kadee postoupili v propracování detailů u modelu vozu PS-2 opět o krok dále. Asi si záměrně vybrali takovýto členitý vůz, aby ukázali, co všechno dovedou. V říjnu 2003 byla uvedena první varianta modelu v barvách dráhy Clinchfield, další verze posléze následovaly. Přitom došlo i na některé tvarové odchylky, tak jak tomu bylo i u skutečných vozů PS-2. Model může mít dvě různé vozové skříně, které se nepatrně liší tvarem stojek vyztužujících bočnice - starší provedení měly vozy vyráběné od roku 1954, novější vozy vyráběné po roce 1957. Modely se liší též různými tvary vík násypných otvorů, různým provedením žebříků stupaček a lávek. Použití správného typu podvozku a tvaru kola ruční brzdy je u Kadee naprostou samozřejmostí.

Střešní lávka je skutečně průhledná, perfektně jsou zpracovány brzdové armatury jak na plošinách pod převislými konci násypky, tak i na spodku vozu. Pěkným detailem je také řetěz vedoucí od kola ruční brzdy.

Pro zajímavost a pro porovnání se můžete podívat také na model stejného vozu ve velikosti Z.

několik pohledů na první vzorky nového modelu


Pohled na jeden z prvních vzorků nového modelu, ještě bez povrchové úpravy. Na první pohled zaujmou hlavně konce vozu s množstvím jemných detailů v prostoru pod převislými konci střechy a odklopná víka násypek.


Další pohled na model, opět ze strany čela s ruční brzdou.


Čelo vozu s tenoučkými příčkami žebříku a skvěle zpracovanými brzdovými armaturami včetně řetězu od kola ruční brzdy. Dole pod čelníkem je dokonce páka ovládající (u skutečných vozů) rozpojování spřáhla.


Střecha vozu s průhlednými lávkami. Střední násypné otvory mají odklopená víka.


Perfektně provedený spodek vozu. Že se jedná o model se pozná snad jenom podle hlav křížových šroubů, kterými jsou připevněny podvozky a podle rozpojovacích trnů spřáhel.

V srpnu 2006 jsem dostal první vozy PS-2 konečně do ruky a udělaly na mne opravdu velký dojem - už při pohledu skrz průhlednou plastovou krabičku. Po chvíli trvajícím hloubání, jak se model vůbec ze škatulky, udělané tak, aby byly všechny detaily bezpečně chráněny před polámáním, vyndává a také jak a za co ho vzít do ruky, aby ochranné úsilí krabičky nebylo zmařeno, jsem vůz konečně umístil na kolej. Skutečnost předčí všechna očekávání, především provedení brzdových armatur je nevídané, snažím se superlativy šetřit, ale toto je opravdu model z nejlepších. Tady ho máte - i s mým pohledem na některé detaily.


P2-2 dráhy Northern Pacific.


Tak tady je ta nejlepší partie - brzdové armatury pod převisem střechy na jednom konci vozu. Které jiné firmě by stálo za to tisknout sem nápisy? O modelování prostorově křivých trubek ani nemluvě.


Detail horní partie čela vozu s brzdou. Na brzdovém kole je dokonce čitelný nálitek s označením jeho výrobce - Miner.


Co říkáte průhledné střešní lávce a provedení vík násypných otvorů?


Víka jsou odklápěcí a modelově mají propracovanou i spodní stranu.


Ovládání výsypných klapek a další detaily (zejména brzdy) na spodku vozu.

A teď si ještě představte, kdyby to bylo zkušenou rukou napatinované....

Některé obrázky publikované na této stránce byly poskytnuty laskavostí firmy Kadee Quality Products Company.
Doporučujeme Vám navštívit jejich oficiální stránky, kde najdete mnohé užitečné informace (pochopitelně v angličtině). Každý měsíc jsou tam publikovány aktuální novinky.

Ceník vozů Kadee najdete zde.

nahoru
PS-1
PS-2
Dřevařské vozy

 

 

Home ] PS-1 ] [ PS-2 ] Dřevařské vozy ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.