Ouklice

 

 

Kolejiště Ouklice - Malšov

Obdélníkové kolejiště formátu  160 x 200 cm postavil Aleš Rotrekl, který patří ke skupině modelářů z Chrudimi a okolí. Jako základní rám posloužila (snad) vyřazená postel. Námětem je jednokolejná trať v podhorské krajině, historicky je kolejiště zasazeno do 70.-80. let - tedy do modelářsky nejvděčnějšího období závěru výměny trakcí na ČSD. Na kolejišti jsou dvě stanice modelové a jedno skryté nádraží, trať je uzavřená do okruhu a prochází postupně všemi třemi stanicemi, nemá žádné odbočky. Skryté nádraží je umístěno v nejnižším místě trati a má čtyři koleje, ostatní stanice si můžete prohlédnout na obrázcích. Na traťové úseky byly použity tvarovatelné koleje Roco, výhybky jsou různých značek (Arnold, Fleischmann, Peco a Roco), přestavníky jsou v modelových částech skryté.

Obrázky pro tuto stránku byly pořízeny na malé modelářské výstavě, která se konala 16.10.2002 u příležitosti výročí dráhy Přelouč - Prachovice v budově žst Heřmanův Městec. Kolejiště bylo v té době před dokončením, při podrobnější prohlídce bylo možné najít nedokončené plochy v okolí nádraží a neosázené části lesa. Novější obrázky téhož kolejiště najdete na jiné stránce.


Celkový pohled na kolejiště s hlavní stanicí Ouklice v popředí a s druhým menším nádražím Malšov vzadu.


Stanice Ouklice má dostatek kolejí pro živý provoz na jednokolejné trati, realistické kolejové uspořádání a staniční koleje jsou dostatečně dlouhé pro provoz reálně vyhlížejících souprav. Daní za dlouhé staniční koleje je prudký oblouk v němž je postaveno jedno ze zhlaví (na snímku to vzdálenější). Některé plochy v okolí stanice nebyly ještě v době konání výstavy dokončeny.


Pohled na střední část stanice celkem věrně připomíná naše typická nádraží. Staniční budova vznikla úpravou stavebnice Kibri. Souprava připomínající M 240.0 + Balm vznikla opilováním motorového vozu DR z výroby firmy Piko dokulata. Nebýt příliš sytého odstínu žluté barvy, nebylo by na první pohled až tak patrné, že vozy vypadají poněkud jinak, než by měly.


Ještě jeden pohled na střední část stanice. 


Pohled na ouklické depo, které je zaplněno většinou kořistními parními lokomotivami (německé modely různých výrobců, většinou přeznačené na ČSD). Vlevo je vidět zhlaví stanice, vlaky tudy odjíždějí do skrytého nádraží. Budova stavědla a technické zázemí výtopny jsou vlastní stavby autora kolejiště.


Horní stanice, umístěná v zadní části kolejiště, se jmenuje Malšov a má tři dopravní koleje.


Velkou výhodou tohoto kolejiště je, že vlaky projíždějí opravdu krajinou. Tedy nikoliv po hraně desky, kde kolejiště na jedné straně kolejí okamžitě končí, nebo po odřezu strmé stráně, která má zakrýt jiné v blízkosti se nacházející koleje, ale opravdu středem zvlněné krajiny, bez přemíry staveb a jiných "ozvláštnění". Krajina ovšem při fotografování ještě nebyla docela hotová, některé plochy jsou již pokryté spadaným jehličím, ale stromy se na ně teprve budou vysazovat.


Totéž místo, tentokrát s osobní soupravou vedenou lokomotivou řady T 478.1.


Opět nákladní souprava vedená sergejem, tentokrát v jiném, již více osázeném místě kolejiště. A tímto obrázkem se s myslím velice povedeným kolejištěm loučíme.

Další informace o tomto kolejišti, obrázky z jeho stavby, ale i spoustu dalších zajímavých věcí (ovšem hlavně o velikosti H0) najdete na "Stránkách modelové železnice v Chrudimi" - odkaz je na stránce odkazů.

 

nahoru
O velikosti N
modely ČSD
Evropské N
Britské N
Americké N
Kontejnery N
Peco
Kolejivo srovnání
Korkové lože
Ceník dvojkolí
Ouklice
Peklov
Kácov
Borkovice
Zababov
Podbrezová
Líšeň
Bujanov
UP & SF
Tramvaje N
Úzkokolejky Nm

stav 2004

 

 

Home ] O velikosti N ] modely ČSD ] Evropské N ] Britské N ] Americké N ] Kontejnery N ] Peco ] Kolejivo srovnání ] Korkové lože ] Ceník dvojkolí ] [ Ouklice ] Peklov ] Kácov ] Borkovice ] Zababov ] Podbrezová ] Líšeň ] Bujanov ] UP & SF ] Tramvaje N ] Úzkokolejky Nm ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.