|
Kolejiště PeklovObdélníkové kolejiště N formátu 280 x 110 cm postavil pan Tomáš Brzybohatý z Chocně. Tomáš začal s železničním modelářstvím na základní škole v kroužku vedeném p. Šedo. Dnes (2004) je mu 29 let a pracuje jako řidič kamionu. Kolejiště modeluje provoz hlavní jednokolejné neelektrizované trati ČSD v 70.-80. letech. Autor původně uvažoval i o modelu nějakého konkrétního nádraží, ale nakonec se, z prostorových důvodů, rozhodl pro stanici smyšlenou. Hlavní jednokolejná trať, prochází nádražím Peklov a skrytým dvoukolejným nádražím. Z Peklova odbočuje ještě místní dráha do malé stanice Tomín. Kolejiště je postaveno z kolejiva Fleischmann a je umístěno v samostatné místnosti. Stanice Peklov má 6 kolejí dopravních a tři skladištní. Délka staničních kolejí umožňuje provoz až sedmivozových rychlíkových souprav. U stanice je depo s točnou, na jeho paprscích je 6 stání, z toho tři jsou krytá. Výhledově bude počet paprsků u točny zvýšen. Asi nejzajímavější je na kolejišti park provozovaných vozidel. V Peklově jezdí pouze typické lokomotivy ČSD a to v množství ve velikosti N u nás zřídkakdy vídaném. Lokomotivy pocházejí z velké části z malosériové výroby (TH model), zčásti jsou to výrobky Jiřího Sládka (ve spolupráci s autorem kolejiště ?), případně i dalších modelářů. V roce 2004 to byly tyto stroje: T 211.0062 (MTH), T 444.0074 (MTH), T 478.1007 (postavil J. Sládek na spodku z americké lokomotivy F7), T 478.1120 (odlitek Číž na spodku Piko), T 478.3005 (odlitek Číž na spodku Piko), T 478.3195 (MTH), T 669.0034 (MTH), M 240.0074 + Balm (MTH), dále M 131.0 + Blm (odlitky na spodku J. Sládka) a další dvě T 478.3 (odlitky Číž na spodku Piko). V dalších letech se park utěšeně rozrůstá, jak dokládají novější fotografie.
Další obrázky z tohoto kolejiště. Autorem fotografií na této stránce je Tomáš Brzybohatý. |
|