Dvoukolejka

 

 

Kolejiště Dvoukolejka

Obdélníkové kolejiště TT formátu 300 x 160 cm staví pro sebe a svého syna od roku 2002 pan Jiří Pala z Opavy. Nemá žádný konkrétní námět, ale rozhodně chtěl mít na kolejišti elektrizovanou dvoukolejnou trať. Kolejiště má hned dvě zajímavosti. První z nich je, že je to kolejiště sklápěcí (obrázky ukazující sklápění jsou na zvláštní stránce). Druhou zajímavostí je široké použití papírových domečků z časopisu ABC.

Kolejiště nebylo v době pořízení obrázků (2004) ještě dokončeno. Obrázky byly navíc pořízeny při více příležitostech a tak se stupeň dokončenosti obrázek od obrázku může lišit. Zbývalo dokončit některé části krajiny a větší část trolejového vedení. V tunelech již trolej byla a až po dokončení elektrizace celé dvoukolejky, mají být elektrické lokomotivy napájeny z troleje. Pár nových obrázků ukazuje kolejiště v roce 2006, kdy je již dokončena i skála s hradem.


První obrázek zachycuje větší polovinu kolejiště - tu část, která je blíže zdi. Na volném místě vpravo u zdi bude skála s hradem.


Navazující část kolejiště s městem.

Jiří Pala začal s železničním modelářstvím už jako kluk. Dostal první mašinku a vagónky s okruhem kolejí. Postupem času spolu se švagrem postavili v rodinném domku své první kolejiště. Bylo malé, ale pro radost stačilo. Po dobu vojenské služby bylo kolejiště zrušeno, ale vše zůstalo v krabicích. Během dvou let vojny oba nakupovali další lokomotivy, vagónky, koleje, výhybky a další materiál na stavbu nového kolejiště. Začali ho stavět ve sklepě rodinného domu. Po několika letech práce mělo druhé kolejiště elektrizovanou dvoukolejnou trať se dvěma nádražími, jednokolejnou trať a ještě další jednokolejnou odbočku k nádraží pod hradem, ale úplně dokončené nebylo. V devadesátém pátém roce se přistěhovala ze Slovenska sestra a v domě začalo být málo místa. Ustoupilo kolejiště. Během jednoho dne bylo rozebráno a několik let leželo v krabicích na půdě. Po přestěhování do nového bytu začal Jiří Pala stavět kolejiště znovu. Doufá, že tentokrát mu už zůstane napořád. Pro radost sobě, synovi a také pro návštěvy. Vždy se rády podívají na vláček.


V tomto úseku je již elektrizace dvoukolejky dokončena.

Park vozidel je založen na modelech Zeuke / BTTB. Autor se snaží především o dokončení kolejiště, modelový vzhled souprav počká.


Staniční budovy jsou sice ze stavebnic Mamos / Auhagen, ale všechny ostatní domy jsou z papírových vystřihovánek od Richarda Vyškovského. Kolejiště je jakýmsi průřezem jeho tvorbou, najdeme zde jak nejstarší vystřihovánky Skanzenu ABC ze 70. let (včetně domů z původní malé MPR), tak i budovy z MPR nové.


K papírovým domečkům bývá mezi železničními modeláři často velká nedůvěra. Jenže ony ty papíráky od architekta Vyškovského jsou moc pěkné a je škoda je nevyužít.


Ani kombinace roubenek s vilou z třicátých let nevypadá špatně.

 Autorem fotografií na této stránce je Jiří Pala.

 

nahoru
Kolejivo TT
Lept Kirow
Pojezd M 152.0
Pojezd Ms
477.043
Spřáhla Kadee
Modely ČSD
Moduly TT
ŽZO Cerhenice
Rudolfovice
Rozmarýn
Výsluní
Dvoukolejka
Kamenička
Čeřanka

Sklápění
Hrad
Předchozí kolejiště

 

 

Home ] Kolejivo TT ] Lept Kirow ] Pojezd M 152.0 ] Pojezd Ms ] 477.043 ] Spřáhla Kadee ] Modely ČSD ] Moduly TT ] ŽZO Cerhenice ] Rudolfovice ] Rozmarýn ] Výsluní ] [ Dvoukolejka ] Kamenička ] Čeřanka ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.