Modely ČSD

 

 

Modely Pavla Stupky

lokomotivy velikosti TT

Ing. Pavel Stupka modelaří ve velikosti TT a postavil si již celou řadu modelů našich lokomotiv. Použil přitom různé metody, od úprav továrních modelů, přes stavbu vozidel z odlitků až po samostatnou stavbu na továrních pojezdech. Postavil si také vlastní kolejiště s dvoukolejnou hlavní tratí (jediný snímek z tohoto kolejiště je zcela dole), ale pro prezentaci svých lokomotiv využil raději velké lokomotivní depo na kolejišti pana Kubíčka z Brna (firma BeKr). Pavel Stupka sám o sobě skromně píše: "Nejsem žádný modelář s vybavením a dělám na koleně s tím, co mi přijde pod ruku. Moje neumělé výtvory tudíž nemohou být srovnávány s kvalitou našich známých železničních modelářů. " Zatím nejnovějším kouskem je model lokomotivy ES 499.0020.


Výřad lokomotiv Pavla Stupky u točny.

K lokomotivám, které si můžete prohlédnout napsal autor modelů následující poznámky (text redakčně upraven, popsané lokomotivy stojí na fotografiích kolem točny v uvedeném pořadí):

524.1307 - rám je ze dvou rámů lokomotiv ř. 81 DR, dvojkolí z řady 86 DR, díly rozvodu z ř. 81 DR, skříň z napouštěného papíru.

433.022 - přestavba lokomotivy řady 81 DR, skříň z napouštěného papíru.

M 131.1029 - vozidlo vlastní stavby se skříní z napouštěného papíru, motor Piko N.

E 499.004 - přestavba továrního modelu. Lokomotiva má pevné čelníky, svítící poziční světla (nově umístěná), nové sběrače a nátěr.

M 152.0164 - stavebnice LPH, s vestavěným pohonem slovenské výroby (stavebnice pohonu se prodávala krátce, nyní je to již téměř zapomenutý výrobek)

T 466.2345 - model bez pohonu, určený jako postrk nebo přípřež. Má oboustranné přepínací osvětlení bílá / červená. Skříň je odlitek.

T 435.025 - povrchová úprava továrního modelu.

T 458.1199 - vznikla přestavbou tovární T 435.0 (včetně skříně)

T 478.2079 - spodek vznikl přestavbou tovární T 435.0, skříň je z napouštěného papíru.

T 478.3121 - skříň je z odlitku, při stavbě pohonu byl použit podvozek a převody ze staršího provedení tovární T 435.0.

T 679.1486 - úprava továrního modelu V 200 DR do českých barev, upraveny nárazníky.

T 679.2001 - převážně povrchová úprava továrního modelu do podoby odpovídající předloze.

T 334.009 - povrchová úprava továrního modelu do podoby odpovídající předloze.

S 489.0099 - skříň je z napouštěného papíru, pojezd vznikl přestavbou modelu E 11 DR.


Ještě jednou - lokomotivy ve stejném pořadí, ale z jiného úhlu.


Zde je situace již trochu jiná..


Část popisovaných vozidel rozmístěná v jiné části depa. 


Na tomto snímku jsou lokomotivy pana Stupky zachyceny ve stanici Lhotka. Dioráma s touto stanicí patří rovněž panu Kubíčkovi z Brna.

Na závěr ještě slíbený jediný obrázek z vlastního kolejiště Pavla Stupky. Obrázek pochází z počátku roku 2003, kdy ještě kolejiště nebylo dokončeno.


T 478.2079 u tunelu.

Fotografie pro tuto stránku poskytl Ing. Pavel Stupka.

 

nahoru
Kolejivo TT
Lept Kirow
Pojezd M 152.0
Pojezd Ms
477.043
Spřáhla Kadee
Modely ČSD
Moduly TT
ŽZO Cerhenice
Rudolfovice
Rozmarýn
Výsluní
Dvoukolejka
Kamenička
Čeřanka

ES 499.0020
Tomáš Novák
Martin Fořt
Petr Pazderka

 

 

Home ] Kolejivo TT ] Lept Kirow ] Pojezd M 152.0 ] Pojezd Ms ] 477.043 ] Spřáhla Kadee ] [ Modely ČSD ] Moduly TT ] ŽZO Cerhenice ] Rudolfovice ] Rozmarýn ] Výsluní ] Dvoukolejka ] Kamenička ] Čeřanka ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.