| |
Mosazné lodní šrouby Raboesch
Raboesch Precision Engineering patří mezi přední výrobce kvalitních
lodních šroubů pro modeláře. Sortiment je až neuvěřitelně bohatý - desítky typů
šroubů, každý v řadě velikostí... katalog lodních šroubů má kolem 500 položek.

(obr. Raboesch)
Vyrábějí se lodní šrouby dvoulisté až sedmilisté, s jmenovitým průměrem od 20
mm do 130 mm. Vyrábějí se šrouby pravotočivé i levotočivé, šrouby s různým
tvarem lopatek (rozlišené písmeny A, B, C a D). V nabídce se najdou lodní šrouby
pro pufající parníčky i pro rychlolodě. Sedmilisté šrouby vhodné pro ponorky,
letadlové lodě a další plavidla citlivá na vibrace a kavitaci a jiné speciality.
řady lodních šroubů
Lodní šrouby, které mají stejný počet listů a tvar lopatek, které se ale
mohou lišit co do velikosti, nebo smyslu otáčení (pravotočivé a levotočivé
šrouby) tvoří společnou typovou řadu. Řadu tedy tvoří lodní šrouby, které
tvarově vypadají stejně, ale jsou různě velké. Každá řada je vhodná pro použití
na určitých kategoriích lodí (podle typu lodi, požadované rychlosti,
charakteristiky pohonu, s ohledem na vibrace, kavitaci atd.). Z řady vhodné pro
loď, kterou modelujete, vyberete lodní šroub odpovídající velikosti.
Řady jsou rozlišeny trojcifernými čísly 145 až 185 a v roce 2010 je v nabídce
Raboesch 18 různých typových řad šroubů. Naše nabídka je také rozdělena podle
těchto řad. Stručná charakteristika jednotlivých řad je v následující tabulce.
Odkazem z tabulky se můžete dostat na podrobnější přehled jednotlivých řad
lodních šroubů (obsahuje dostupné velikosti, jejich technické parametry a
ceník). Na tyto přehledy se rychlou cestou dostanete také přímo z
úvodní stránky pro lodě (přes příslušné
ikonky).
Různé řady se od sebe odlišují počtem a tvarem listů. Šrouby jsou dvoulisté
až sedmilisté. Čtyři základní tvary listů rozlišujeme písmeny ABCD: A -
běžné, D - se zvětšenou plochou, C - kroucené, B - kroucené
štíhlé. Zvláštním případem je šroub řady 149 zvlášť navržený pro použití v dýze
(a formálně přiřazený ke tvaru A). V některých případech se vyrábějí dvě řady se
stejným počtem i tvarem listů, které se liší nějakým jiným parametrem (např.
průměrem náboje).
přehled řad lodních šroubů Raboesch
ukázka (obrázek lze
zvětšit - foto Raboesch) |
řada (odkaz na přehled
a ceník) |
charakteristika |
rozsah průměrů [mm] |

|
145
A |
Lodní šrouby
vhodné pro plachetnice s pomocným motorem a pro klasické parní čluny. |
30-50 mm |
 |
154
C |
Moderní
dvoulisté šrouby pro plachetnice s pomocným motorem a pro přívěsné motory. |
40-55 mm |
 |
146
A |
Lodní šrouby
používané pro osobní lodě se dvěma šrouby (do roku 1940), pro nákladní
lodě, přístavní remorkéry, výletní jachty a klasické rybářské čluny. |
20-130 mm |
 |
160
C |
Lodní šrouby s
kroucenými listy pro rychlejší lodě, u kterých je vyžadováno omezení
vibrací. Používají se pro rychlé nákladní lodě včetně kontejnerových, pro
zásobovací lodě, hlídkové čluny, luxusní jachty, fregaty a křižníky. |
30-60 mm |
 |
156
D |
Lodní šrouby s
větší plochou listů pracují nejlépe při nízkých otáčkách. Hodí se zejména
pro parníky, klasické rybářské čluny a motorové jachty. |
20-60 mm |
doplnit obrázek
|
162
D |
Lodní šrouby
dávající vysoký výkon při nízkých otáčkách, málo náchylné ke kavitaci.
Používají se pro rychlé válečné lodě z období 1920-1960. |
20-55 mm |
 |
147
A |
Lodní šrouby
používané po roce 1940 pro výkonnější lodi jako jsou: přístavní a tlačné
remorkéry, rybářské, nákladní a pracovní lodi, motorové jachty a další
lodě s obdobnou rychlostí. |
20-130 mm |
 |
158
B |
Lodní šrouby s
kroucenými listy pro rychlejší lodě, u kterých je vyžadováno omezení
vibrací. Používají se pro trajekty, zásobovací lodě, hlídkové čluny,
luxusní jachty, fregaty a křižníky. |
40-70 mm |
 |
170
C |
Lodní šrouby s
kroucenými listy pro rychlejší lodě, u kterých je vyžadováno omezení
vibrací. Používají se pro rychlé nákladní lodě včetně kontejnerových, pro
zásobovací lodě, hlídkové čluny, luxusní jachty, fregaty a křižníky. |
25-70 mm |
 |
174
D |
Lodní šrouby s
větší plochou listů pracují nejlépe při nízkých otáčkách. Používají se pro
policejní a hlídkové čluny, lodivody, torpédovky, zásobovací lodě a
fregaty. |
20-60 mm |
doplnit obrázek
|
149
(A) |
Zvláštní lodní
šrouby s tupě zakončenými listy se používají v dýzách. Tvar šroubu vepsaný
kruhovému průřezu dýzy má zvýšit dosažený průtok. Jsou určeny pro pohon
remorkérů, tankerů a rybářských lodí. |
30-110 mm |
 |
148
A |
Pětilisté šrouby
používané do sedmdesátých let na lodích osobních, rychlých nákladních,
fregatách a dalších plavidlech, kde je zvýšené nebezpečí vzniku vibrací a
kavitace. Po roce 1970 jsou nahrazovány šrouby s kroucenými listy. |
20-70 mm |
 |
181
A |
Pětilisté šrouby
používané do sedmdesátých let na lodích osobních, rychlých nákladních, na
fregatách a ponorkách, všude kde je zvýšené nebezpečí vzniku vibrací a
kavitace. Po roce 1970 jsou nahrazovány šrouby s kroucenými listy. |
55-95 mm |
doplnit obrázek
|
168
C |
Vypracované
moderní lodní šrouby s kroucenými listy, poskytující vysoký výkon při
středních otáčkách. Vhodné pro rychlolodě. |
20-55 mm |
 |
183
C |
Lodní šrouby s
kroucenými listy byly vyvinuty pro rychlé lodě náchylnější ke vzniku
vibrací a kavitace. |
55-75 mm |
 |
172
B |
Lodní šrouby s
kroucenými listy byly vyvinuty pro lodě, u kterých je zvýšené nebezpečí
vzniku vibrací a kavitace. Hodí se zejména pro ponorky a letadlové lodě. |
40-70 mm |
 |
185
B |
Lodní šrouby s
kroucenými listy byly vyvinuty pro lodě, u kterých je zvýšené nebezpečí
vzniku vibrací a kavitace. Hodí se zejména pro ponorky a letadlové lodě. |
40-70 mm |
 |
179
B |
Lodní šrouby s
kroucenými listy byly vyvinuty pro lodě náchylnější ke vzniku vibrací a
kavitace, jako jsou ponorky a letadlové lodě. |
53-78 mm |
naše nabídka
I když jsme se u značky Raboesch v první řadě zaměřili na profily a desky,
nyní rychle doplňujeme také nabídku lodních šroubů. Vzhledem k rozsahu katalogu
to bude ještě nějaký čas trvat. V roce 2010 už vedeme slušný počet lodních
šroubů skladem a další budou rychle přibývat. O ty ostatní si napište, rádi je
pro vás dovezeme.

Pokud vás nabídka lodních šroubů zaujala, tak napište.
| |


























|