Uzavřené třípodlažní vozy pro přepravu osobních automobilů
Uzavřené třípodlažní vozy vznikly rekonstrukcí vozů otevřených. Rekonstrukce
se prováděly od počátku 70. let a měly zabránit poškozování přepravovaných
automobilů vandalismem a povětrností. Otvory v bočnicích byly zaplněny
perforovaným plechem, čela vozů byla opatřena dvoukřídlými dveřmi.
model Micro-Trains
Pro provedení většiny základních dílů modelu platí zhruba totéž co bylo napsáno na
stránce o vozech otevřených. Zásadní novinkou je
množství leptaných dílů, kterými je modelována výplň bočnic. Výplň bočnic je
tedy tvořena, stejně jako ve skutečnosti, perforovaným plechem.
Model uzavřeného třípodlažního vozu se prodává od září 2004. V nabídce Micro-Trains
ho najdeme v řadě katalogových čísel
111000.
Skutečný vůz CP Rail byl vyroben v roce 1975 (pravděpodobně rovnou jako
uzavřený), model jej zachycuje v podobě po rekonstrukci z roku 1994.
Model Micro-Trains je zásluhou leptaných dílů opravdu velmi podařený. Model
stejného vozu je již řadu let nabízen firmou Con-Cor a prodával se i u nás. Tento
starší vůz měl skříň vyrobenu z jediného plastového výlisku a tato technologie
pochopitelně neumožňovala vyrobit věrohodně vyhlížející, částečně průhledné,
děrované stěny. Z hlediska modelovosti je proto vůz Micro-Trains podstatně lepší
než tento starší konkurenční výrobek. Výrazný rozdíl je ale i v ceně.
Detail bočnice s výplněmi z leptaného plechu. Fotografii jsem úplně
perfektně nezaostřil, ale dosvědčuji, že všechny ty drobné nápisy jsou pod lupou
čitelné zcela perfektně.
Ještě více zvětšený detail. (On ten lept není na předchozím obrázku až tak
názorně vidět, ale tady je to už zcela jasné...)
Konec vozu s dvoukřídlými dveřmi. Bílá plocha a nápis na horní části čela
upozorňují na vůz pro zvýšený průjezdný průřez.
Informace o aktuální nabídce modelů Micro-Trains a o jejich cenách naleznete
v příslušném ceníku.