|
Chladící vůz Colorado & Southernpředloha Roku 1909 bylo pro úzkorozchodnou dráhu Colorado & Southern vyrobeno 20 chladících vozů označených čísly 500-519. Čtyřnápravové vozy měly úzkorozchodnou variantu podvozků Bettendorf a dřevěnou skříň délky 9.14 m (30 stop). V roce 1912 vozy dostaly nový nátěr a byly přečíslovány. Od roku 1927 se na nich začalo objevovat nové kruhové logo společnosti C&S. V roce 1928 byly tři vozy (1113, 1116 a 1108) odprodány jiné úzkorozchodce, dráze Rio Grande Southern. Kolem roku 1940 začaly vozy dostávat při obnovách nátěru další novou podobu loga, ale v té době jich už zbývalo v provozu jen několik. model Micro-Trains v měřítku 1 : 87 Chladící vůz dráhy Colorado & Southern je prvním modelem vozidla, které vyrobila firma Micro-Trains pro velikost H0n3. Na modelářský trh byl uveden v dubnu 2006. Model má podvozky Bettendorf osazené kovovými dvojkolími s nízkými okolky a spřáhla Magne-Matic výroby Micro-Trains (dvojkolí jsou asi Kadee). Spřáhla co do velikosti odpovídají velikosti N (patrně je to typ MTL 1016). Spřáhla je údajně možné vyměnit za typy jiných výrobců, je pro ně připraven druhý montážní otvor (snad je tímto "jiným výrobcem" míněna firma Kadee a její spřáhlo 714). Použití spřáhla velikosti N se zdá být oprávněné, protože skutečná úzkorozchodná spřáhla jsou menší než normálněrozchodná a navíc většina spřáhel Magne-Matic je mírně větší, než by odpovídalo měřítku. (Takže když úzkorozchodka velikosti H0n3 použije spřáhla velikosti TT, tak jsou podle normy, ale "obvyklým způsobem větší" a když použije spřáhla velikosti N, tak to sice není úplně podle normy, ale co do velikosti to lépe odpovídá.) Protože podle známé zásady lze spojovat spřáhla Magne-Matic sousedních velikostí, neměl by být se spřáhly vůbec žádný problém. Tedy až na maličkost - na zkoumaném modelu bylo opravdu spřáhlo pro velikost N, takže jeho rozpojovací trn končí (při použití ve velikosti H0n3) příliš vysoko nad kolejnicemi. Dá se sice posunout, ale nejsem si jist, jestli to bude stačit. Snad toto časem u Micro-Trains dořeší... Vozová skříň je plastová a je vyrobena velmi detailně, včetně kresby dřeva na prknech. Skříň je doplněna množstvím drobných detailů, jako jsou žebříky, brzdové armatury, střešní lávka, víka otvorů pro doplňování chladícího ledu (na rozdíl od výrobků pro velikost N nejsou otevírací), různá madla atd. Většina detailů je z plastu, svislá hřídel ruční brzdy je ocelová. Rám vozu je kovový ze zinkové slitiny a je doplněn brzdovými armaturami z plastu. Povrchová úprava je tradičně dokonalá, jako vždy u firmy Micro-Trains. Kvalitní nátěr, ostré kontury nápisů a čitelné i nejdrobnější popisky.
Informace o aktuální nabídce úzkorozchodných vozů a o jejich cenách naleznete v příslušném ceníku. |
|
|