Kontejnerový

 

 

Kapsový kontejnerový vůz Gunderson

model Micro-Trains v měřítku 1 : 220


Vůz pro přepravu kontejnerů ve dvou vrstvách. Předlohou tohoto konkrétního modelu je vůz patřící Trailer Train Company, který byl vyroben v roce 1992.

Kapsový kontejnerový vůz byl po letech udržování klasického sortimentu v nabídce Micro-Trains opravdu výraznou a překvapivou novinkou, a to tím spíše, že firma se zaměřuje spíše na starší období a vozům ze současnosti věnuje jen malou pozornost. Překvapení to ovšem bylo příjemné a kontejnerový vůz Gunderson se zařadil k opravdu povedeným kouskům. V nabídce Micro-Trains tento model najdeme v řadě katalogových čísel 540.

Skutečný vůz, který bývá někdy také označován názvem "Husky-stack", byl poprvé představen veřejnosti na mezinárodní výstavě kombinované dopravy v Atlantě roku 1990. Od té doby se vozy vyrábějí ve velkých počtech, jak v tomto provedení jednotlivého čtyřnápravového vozu, tak i v podobě vícečlánkových (obvykle pěti) jednotek.

Rám vozu je tvořen přesným kovovým odlitkem, který modelu dodává potřebnou hmotnost a stabilitu nutnou při jízdě s vysokým nákladem. Dno vany není plné, ale stejně jako ve skutečnosti je tvořeno příhradovými výztuhami, které jsou u modelu vyrobeny jako součást odlitku rámu. Na dně vany rámu najdeme také drobné otvory, které slouží jako patky pro uložení kontejnerů. Na rám jsou doplněny četné drobné plastové doplňky - stupačky, madla, brzdové armatury (včetně kola ruční brzdy) a pochozí lávky.

Vůz je způsobilý přepravovat kontejnery různých délek. V dolní vrstvě mohou být buďto dva dvacetistopé kontejnery, anebo jeden kontejner o délce 40, 45 nebo 48 stop, v horní vrstvě je dovoleno vozit pouze jeden kontejner délky 40, 45, 48 nebo 53 stop. Protože ale zatím nikdo (2006) ve velikosti Z nevyrábí kontejnery delší než 40 stop, musíte si vystačit se dvěma základními délkami.

Zatím ke všem uvedeným variantám vozu byly kontejnery přiloženy, a to buďto dva krátké a jeden dlouhý, nebo dva dlouhé.


Pohled na prázdný vůz, tento patří Kanadské pacifické dráze.


Detail ukazuje provedení plošin na koncích vozu. Vlevo (žlutý vůz) je konec vozu s ruční brzdou, kde lze rozeznat i další díly brzdové výstroje - přinejmenším vzduchojem a rozvaděč lze identifikovat jasně. Vpravo (červený vůz) je vidět konec vozu bez ruční brzdy.


Tatáž situace při pohledu shora.


Pohled na děravé dno vozu s příhradovými výztuhami.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a vozů Micro-Trains pro velikost Z a o jejich cenách naleznete v příslušném ceníku.

nahoru
Zavřené 12.2m
Zavřené 15.2m
Zavřený dřevěný
Dobytčák
Uhlák
Výsypný PS-2
Plošinový krátký
Plošina s čelnicemi
Kontejnerový
Cisterna

 

 

Home ] Zavřené 12.2m ] Zavřené 15.2m ] Zavřený dřevěný ] Dobytčák ] Uhlák ] Výsypný PS-2 ] Plošinový krátký ] Plošina s čelnicemi ] [ Kontejnerový ] Cisterna ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.