Zavřené 12.2m

 

 

Zavřené vozy délky 12.2m (40’)


Dva vozy s jednodílnými odsuvnými dveřmi.

modely Micro-Trains v měřítku 1 : 220

Mezi vozy Micro-Trains ve velikosti Z najdeme tři různá provedení vozu celokovového a také jeden vůz s dřevěnou skříní. Na této stránce se budeme dále věnovat jen vozům celokovovým.

Prozatím jsem nestihl připravit fotografii vozu v provedení s předsuvnými dveřmi.


Vůz dráhy Chicago Great Western má jednokřídlé odsuvné dveře. Skutečný vůz byl vyroben v roce 1951.

Ve starších materiálech se o těchto modelech psalo jako o typu PS-1 (o PS-1 podrobněji píšeme v souvislosti s velikostí H0), ale nyní se to již nikde neuvádí. Snad proto, aby neměli zábrany vyrábět model i v nátěrech, příslušejících jiným, podobným vozům, jako je například přímý předchůdce PS-1, vůz AAR vzor 1944 (o něm píšeme podrobněji v souvislosti s velikostí N).

Protože se vozy PS-1 vyráběly v mnoha různých podvariantách a také byly v průběhu své dlouholeté výroby průběžně zdokonalovány, existuje celá řada, více či méně odlišných provedení. Vzhledově nejnápadnějším rozdílem jsou dveře, které mohou mít různou šířku a různé provedení. Tento detail je výrazný i v měřítku 1:220 a tak Micro-Trains vyrábí hned tři vozy které se liší právě dveřmi. Základním provedením je vůz s jednokřídlými odsuvnými dveřmi (řada katalogových čísel 500), dále je tu vůz s dvoukřídlými odsuvnými dveřmi (řada katalogových čísel 501) a také vůz s předsuvnými dveřmi (řada katalogových čísel 502).


Detail čela vozu (strana s ruční brzdou).


Vůz s dvojitými odsuvnými dveřmi. Skutečný vůz CN 583794 byl vyroben již v roce 1937 a tedy rozhodně nepatří k "pravým" PS-1. Tento nátěr obdržel v roce 1969 a jezdil s ním do sedmdesátých let.

Vozy s odsuvnými dveřmi mají dveře funkční a tedy skutečně odsuvné, což je i v tomto miniaturním měřítku mistrně zvládnuto. Dokonce se vyrábí několik typů dveří, což ještě obohacuje sortiment dalšími podvariantami.

V každém případě modely zasluhují pochvalu, detaily jsou propracovány skutečně velmi jemně a tak tyto vozy, které by měly tvořit základ vozového parku každého modeláře věnujícího se americkým železnicím příslušné doby, rozhodně na kolejišti nebudou dělat ostudu.


Stejný vůz, jako na předchozím snímku, ale zde má otevřené dveře.


Detail vozu Great Northern ukazuje kvalitu provedení nápisů na voze.


Další vůz s jednoduchými odsuvnými dveřmi (dveře jsou ale jiného provedení). Nátěr vozu dráhy Santa Fe odpovídá období po roce 1977, ale v té době již skutečný vůz jezdil bez střešní lávky, která mu byla odebrána v roce 1969, kdy prošel přestavbou. Také firma Micro-Trains se občas dopouští při výrobě modelů jistých nepřesností, ale na krabičce s tímto výrobkem na uvedený nedostatek výslovně upozorňuje.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a vozů Micro-Trains pro velikost Z a o jejich cenách naleznete v příslušném ceníku.

nahoru
Zavřené 12.2m
Zavřené 15.2m
Zavřený dřevěný
Dobytčák
Uhlák
Výsypný PS-2
Plošinový krátký
Plošina s čelnicemi
Kontejnerový
Cisterna

 

 

Home ] [ Zavřené 12.2m ] Zavřené 15.2m ] Zavřený dřevěný ] Dobytčák ] Uhlák ] Výsypný PS-2 ] Plošinový krátký ] Plošina s čelnicemi ] Kontejnerový ] Cisterna ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.