|
|
Motorová lokomotiva typu EMD GP9
předloha Lokomotivy GP9 se vyráběly v letech 1954-1959. Bylo jich vyrobeno přes čtyři tisíce a tím se zařadily mezi historicky nejpočetnější severoamerické lokomotivní typy. Naftový motor osvědčené řady 567 jim dával výkon 1305 kW.
model Micro-Trains v měřítku 1 : 220
Lokomotiva GP9 se v nabídce Micro-Trains objevila v létě 2007, na poměry až dosud panující ve velikosti Z relativně velmi krátce po předchozím modelu EMD GP35. Co do zpracování mají oba modely mnoho společného. Skutečné lokomotivy patří do jedné typové řady a o modelech platí vlastně totéž. Jen pořadí, v němž přicházely na svět je opačné. Objektivně vzato se mi oba modely jeví zpracované stejně kvalitně, ale subjektivně se mi zdá tato GP9 lepší - možná je to tím, že se jedná o model archaičtějšího stroje. Maličkatý model GP9 má detailně propracovanou skříň, doplněnou několika dalšími drobnými detaily a zábradlím z leptaného plechu. Jediné, co bych (opět) vytkl, jsou spřáhla upevněná na podvozku. Pohon zajišťuje tichý devítivoltový motor o průměru 8 mm, který je opatřen dvěma setrvačníky. Poháněna jsou všechna dvojkolí. Na obou koncích má lokomotiva funkční LED světla, která se přepínají podle směru jízdy. Je připravena pro osazení digitálního dekodéru. Jako první byla na trh uvedena GP9 v barvách dráhy Northern Pacific, další varianty postupně, v duchu tradic firmy, následují. Skutečných lokomotiv bylo hodně a tak mají u Micro-Trainsů na dlouho co dělat. Zajímavé je také srovnání s podobným modelem GP7 od AZL. Informace o aktuální nabídce lokomotiv a vozů Micro-Trains pro velikost Z a o jejich cenách naleznete v příslušném ceníku. |
|
|