|
|
Třímístná rotundamodel Atlas v měřítku 1 : 160
Cihlová budova rotundy má tři stání a je vhodná pro menší i velké (po rozšíření) lokomotivní depo. Její vzhled je poměrně univerzální, sice je určena pro americké modeláře, ale po mírných úpravách může posloužit i pro stavbu evropského kolejiště (pro naše poměry se moc nehodí komíny na vnějším obvodu budovy). Úhel mezi dvěma stáními je 15º, v rotundě lze remizovat modely do délky 200 mm přes spřáhla. Kombinací více stavebnic lze postavit větší rotundu - ze čtyř stavebnic je možné vybudovat půlkruhový objekt, který bude mít 12 stání. Průměr kružnice opsané vnější zdi rotundy je odhadem asi 800 mm. Rotunda má přístavbu, která může sloužit například jako kancelář strojmistrů, a může být k hlavní budově připojena variantně na několika různých místech. Díly stavebnice vypadají pěkně, až si ji někdo sestavíte, když mi o ní napíšete více, budu rád. Rotundu je možné doplnit točnou, kterou rovněž dodává Atlas a je popsána níže. Jistě je možné použít i jinou točnu, například točnu Walthers. Jinou budovu rotundy, ze které postavíte ještě větší depo, dodává Walthers.
Stavebnice získala 1. místo v anketě Model roku 2001. TočnaK budově rotundy vyrábí Atlas také příslušnou točnu, s paprsky po 15º. Model představuje poměrně velkou točnu (průměr se mi nepodařilo zjistit), která má celou jámu zakrytou dřevěnou podlahou. Nevím jak je to v Americe, ale do evropských poměrů mi tato točna příliš nezapadá, u nás takto vypadaly spíše malé točny. Základní provedení točny má ruční pohon kličkou, která je ne zcela esteticky umístěna na obvodu, kde zabírá místo tří paprsků. Točnu je ale možné doplnit samostatně dodávaným elektrickým pohonem, který se umístí na místo kličky a zamaskuje boudou. Točna je navržena pro kolejivo Atlas.
Informace o aktuální nabídce stavebnic a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N.
|
|
|