|
|
Kontejnerymodely Walthers a Walthers Cornerstone Walthers vyrábí kontejnery dvou délek - 40 stop a 48 stop. Oba typy jsou dodávány pouze v provedení s žebrovanými stěnami, zato v řadě barevných variant. Kontejnery mají pěkné popisy a to i na obou čelech, jak odpovídá skutečnosti. Modely nemají otevírací dveře. Kontejnery délky 40 stopTyto kontejnery jsou běžně k vidění i u nás a protože v sortimentu Walthers najdeme řadu kontejnerů v provedení velkých celosvětových dopravců - například Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen a "K"-line - viz obrázek níže, uplatní se velmi dobře na každém kolejišti. Kontejnery mají katalogová čísla Walthers řady 933-3400.
Kontejnery délky 48 stopTyto kontejnery jsou typicky americkou zvláštností a u nás se s nimi běžně nesetkáte. Byly navrženy pro lepší využití prostoru při přepravě dvou vrstev kontejnerů po železnici. Stohovací prvky nemají umístěny v rozích, jako ostatní kontejnery, ale na stejné rozteči, jako kontejnery čtyřicetistopé. Je možné je tedy stohovat společně se čtyřicetistopými kontejnery, přitom ale oba jejich konce přečnívají. To je právě při přepravě po železnici výhodné. Do dolní vrstvy se nakládají čtyřicetistopé kontejnery. Kontejner v dolní vrstvě musí být velmi nízko nad temenem kolejnice a musí být proto umístěn mezi podvozky. V horní vrstvě kontejnerů by ale při použití běžných čtyřicetistopých kontejnerů prostor nad podvozky zůstal prázdný. Tyto prodloužené kontejnery jej využijí. Některé vozy ovšem umožňují ukládat prodloužené kontejnery i do dolní vrstvy (a prostor nad podvozky je opět nevyužit). To je právě případ vozu, jehož model vyrábí Walthers. Použití kontejnerů délky 48 stop je omezené a tak i jejich modely nesou spíše u nás se nevyskytující jména amerických dopravců. Kontejnery mají katalogová čísla Walthers řady 933-3450. Model osmačtyřicetistopého kontejneru od Waltherse je celkem pěkný, ale nemá dost přesně provedené stohovací prvky, takže stohování spolu se čtyřicetistopými kontejnery nejde úplně po dobrém. V každé případě je potřeba kontejnery naložené na vozech v horní vrstvě zajistit, nelze se spoléhat jen na jejich hmotnost, která je minimální. Zvýšení hmotnosti by bylo spíše na škodu (vysoké těžiště). Nechcete-li kontejnery slepit trvale, doporučuji je vzájemně zajistit na ploše, kterou na sobě leží nějakou odnímatelnou lepící páskou nebo kouskem nějakého tmelu.
Informace o aktuální nabídce stavebnic, kontejnerů a vozů a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N.
|
|
|