g
Kontejnery

 

 

Kontejnery

modely Walthers a Walthers Cornerstone

Walthers vyrábí kontejnery dvou délek - 40 stop a 48 stop. Oba typy jsou dodávány pouze v provedení s žebrovanými stěnami, zato v řadě barevných variant. Kontejnery mají pěkné popisy a to i na obou čelech, jak odpovídá skutečnosti. Modely nemají otevírací dveře.

Kontejnery délky 40 stop

Tyto kontejnery jsou běžně k vidění i u nás a protože v sortimentu Walthers najdeme řadu kontejnerů v provedení velkých celosvětových dopravců - například Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen a "K"-line - viz obrázek níže, uplatní se velmi dobře na každém kolejišti. Kontejnery mají katalogová čísla Walthers řady 933-3400.


Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, "K"-line a další - jména velkých dopravců s celosvětovou působností, která můžeme vidět i na našich nádražích. Tyto modely čtyřicetistopých kontejnerů mají zcela univerzální uplatnění.


Kontejnery Walthers mají pěkné popisy i na obou čelech. V levém sloupci jsou o něco vyšší a hlavně delší kontejnery délky 48 stop, které jsou popsány níže.

Kontejnery délky 48 stop

Tyto kontejnery jsou typicky americkou zvláštností a u nás se s nimi běžně nesetkáte. Byly navrženy pro lepší využití prostoru při přepravě dvou vrstev kontejnerů po železnici. Stohovací prvky nemají umístěny v rozích, jako ostatní kontejnery, ale na stejné rozteči, jako kontejnery čtyřicetistopé. Je možné je tedy stohovat společně se čtyřicetistopými kontejnery, přitom ale oba jejich konce přečnívají.

To je právě při přepravě po železnici výhodné. Do dolní vrstvy se nakládají čtyřicetistopé kontejnery. Kontejner v dolní vrstvě musí být velmi nízko nad temenem kolejnice a musí být proto umístěn mezi podvozky. V horní vrstvě kontejnerů by ale při použití běžných čtyřicetistopých kontejnerů prostor nad podvozky zůstal prázdný. Tyto prodloužené kontejnery jej využijí. Některé vozy ovšem umožňují ukládat prodloužené kontejnery i do dolní vrstvy (a prostor nad podvozky je opět nevyužit). To je právě případ vozu, jehož model vyrábí Walthers.

Použití kontejnerů délky 48 stop je omezené a tak i jejich modely nesou spíše u nás se nevyskytující jména amerických dopravců. Kontejnery mají katalogová čísla Walthers řady 933-3450.

Model osmačtyřicetistopého kontejneru od Waltherse je celkem pěkný, ale nemá dost přesně provedené stohovací prvky, takže stohování spolu se čtyřicetistopými kontejnery nejde úplně po dobrém. V každé případě je potřeba kontejnery naložené na vozech v horní vrstvě zajistit, nelze se spoléhat jen na jejich hmotnost, která je minimální. Zvýšení hmotnosti by bylo spíše na škodu (vysoké těžiště). Nechcete-li kontejnery slepit trvale, doporučuji je vzájemně zajistit na ploše, kterou na sobě leží nějakou odnímatelnou lepící páskou nebo kouskem nějakého tmelu. 


Ukázka kontejnerů délky 48 stop v nátěrech tří různých dopravních firem.


Srovnání kontejnerů obou základních délek. Kontejnery je na sebe možné vrstvit v libovolném pořadí, neboť stohovací prvky mají jednotnou rozteč, odpovídající základním rozměrům čtyřicetistopého kontejneru. Na prostředním kontejneru (48 stop) je vidět umístění stohovacích prvků mimo rohy i lehčí provedení převislých, méně namáhaných částí kontejneru.


A takto to vypadá, když jsou dva různě dlouhé kontejnery na voze.

Informace o aktuální nabídce stavebnic, kontejnerů a vozů a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N

 

nahoru
Kontejnerový vůz
Kontejnery
Kont. jeřáb
Depo
Silo
Město

 

 

Home ] Kontejnerový vůz ] [ Kontejnery ] Kont. jeřáb ] Depo ] Silo ] Město ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.