|
|
Motorová lokomotiva EMD GP40předloha Lokomotivka EMD vyrobila v období let 1965 - 1971 celkem 1243 lokomotiv tohoto typu. Byly to první lokomotivy, které poháněl tehdy v EMD nově vyvinutý spalovací motor řady 645 (GP38, které mají také motor řady 645 se začaly vyrábět o rok později, přestože mají nižší typové číslo). EMD GP40 mají motor v přeplňované verzi, který jim dává výkon 2237 kW (3000 koní) a jsou dokladem tehdejšího úsilí o zabudování co možná největšího výkonu do čtyřnápravové lokomotivy. (GP38 mají motor nepřeplňovaný.) Vzhledově se GP40 hodně podobá předcházejícímu typu GP35. Je ale o něco delší a na konci kapoty má tři velké kruhové ventilátory (GP35 má dva velké a jeden menší). Vysoký výkon předurčoval GP40 k použití především v rychlé nákladní dopravě. Koncem 90. let byla již většina lokomotiv vyřazena. Některé prošly rekonstrukcí a vrátily se c pozměněné podobě do provozu.
model Atlas v měřítku 1 : 160 Model se vyrábí již od roku 1996, byl to druhý model lokomotivy Atlas vyráběný v Číně. Rozměry odpovídají předloze. Lokomotiva má plastovou skříň, na kterou jsou z výroby doplněny detaily (zábradlí, houkačky a tabule pro číslo lokomotivy). Rám je kovový, vertikálně rozdělený na dvě elektricky izolované poloviny. V rámu je uložen pětipólový motor se dvěma setrvačníky, který pohání všechna dvojkolí. Lokomotiva je vybavena novým, pomalejším motorem, který má umožňovat jízdu modelovou rychlostí. Dvojkolí jsou černěná. Model má čelní osvětlení, které se přepíná podle směru jízdy. Lokomotiva má spřáhla Accumate (kompatibilní se spřáhly Micro-Trains), navíc jsou přiložena standardní spřáhla pro velikost N.
Informace o aktuální nabídce amerických lokomotiv (kromě výrobků MTL) a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|