g
F7

 

 

Motorová lokomotiva EMD F7


F7A Union Pacific.

předloha

EMD F7 patří k nejpočetnějším a nejznámějším americkým lokomotivám. Poválečná klasika se vyráběla od února 1949 do prosince 1953 a bylo jich v EMD-GM vyrobeno na tisíce. Lokomotivy byly určeny především pro nákladní dopravu (ale zasáhly vcelku významně i do dopravy osobní) a od začátku se předpokládalo, že budou jezdit ve vícenásobné trakci. Proto se vyráběly v provedení "A" s jednou kabinou strojvedoucího a v provedení "B" bez stanoviště strojvedoucího. V čele vlaků se pak objevovaly různé sestavy strojů A a B. Za základní lze považovat sestavu A+B+B+A, ale běžně se objevovaly také jiné sestavy, a to i sestavy delší a obsahující více strojů A - např.: A+B+B+A+A.

Dnes už tyto motorové lokomotivy první generace v provozu nenajdete (vyjímkou mohou pochopitelně být muzejní a turistické dráhy).

Přehled výroby lokomotiv EMD.


Čtyřdílná "klasická" sestava A+B+B+A dráhy Union Pacific (UP 1469 + 1472C + 1466C + 1466).

model Intermountain v měřítku 1 : 160

Vzhledem k proslulosti skutečných lokomotiv F7 patří tento typ i v modelu k nejčastěji ztvárňovaným. F7 firmy Lone Star byla dokonce vůbec první severoamerickou lokomotivou ve velikosti N. Před příchodem modelu Intermountain (asi v roce 2004) tu bylo již nejméně pět pokusů o tovární model tohoto stroje a mohlo by se zdát, že snad ani nemá cenu pouštět se do toho pošesté.

Firma Intermountain, jakožto průkopník leptaných dílů, průhledných lávek a žaluzií, ale přece jen ukázala, že tato lokomotiva může vypadat jinak, lépe a výrazně věrohodněji, než předchozí pokusy. Může za to jediný, ovšem vzhledově dosti výrazný díl - žaluzie v horní části bočnice. Ta je totiž až neuvěřitelně jemně vyleptána z plechu. Je docela dobře průhledná, ale i když skrz ni můžeme pozorovat hrubý náznak interiéru strojovny, na výsledný dojem má vliv spíše žaluzie sama, nežli to, co je pod ní. Je to zkrátka úplně jiný pohled, než když se díváte na zvrásněný plast stříknutý stříbřenkou (jak bylo až dosud zvykem ztvárňovat tento detail i u lepších modelů).

Modely dílů A a B prodává výrobce jednotlivě (obvykle čtyři různá čísla od každého nátěru), takže si můžete nakombinovat sestavu dle vlastního přání (v naší standardní nabídce jsou lokomotivy většinou spárovány A + B, ale na přání je možné objednat je jinak).

Oba díly A i B mají poháněna všechna dvojkolí. Jízdní vlastnosti jsou obstojné, rychlost je modelová a při stejném napětí u jednotlivých lokomotiv poměrně stejná, dobrá je také tažná síla. Nedostatkem je (opět) uchycení skříně ke spodku. Skříň je tam prakticky jen položena, navíc občas v různé výšce. Lokomotivy je tedy lépe brát do ruky za spodek. Modely jsou osazeny spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains.


UP 1469 lehce z nadhledu.


Detail přední části lokomotivy F7A.


Zadní část lokomotivy.


F7B.


Detail čela lokomotivy F7B.


Velký detail žaluzií (tolik vyzdvihovaných v textu příspěvku) ukazuje také kvalitně provedené popisy s ostrými konturami.


A na rozloučenou ještě jeden pohled na silnou sestavu EMD F7A/B.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. 

nahoru
AC-12 SP
F7
SD40T-2
SD45T-2
Vysokostěnný
Vysokostěnný
Chladící SF
Výsypný válcový
Výsypný ACF
Dvojkolí
CCS

 

 

Home ] AC-12 SP ] [ F7 ] SD40T-2 ] SD45T-2 ] Vysokostěnný ] Vysokostěnný ] Chladící SF ] Výsypný válcový ] Výsypný ACF ] Dvojkolí ] CCS ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.