g
SD45T-2

 

 

Motorová lokomotiva EMD SD45T-2

předloha

Lokomotiva EMD SD45T-2 je tunelovou variantou základního typu SD45-2. Vzhledem k okolnostem se ale tunelová lokomotiva dostala do výroby dříve, vyráběla se déle a bylo od ní vyrobeno více kusů než od základní SD45-2. Hlavní technické údaje měla obě provedení stejné. Lokomotivy poháněl dvacetiválec 20-645E3, měly výkon 2685 kW (3600 koní) a délku rámu 21540 mm.

SD45T-2 vznikla podle přání dráhy Southern Pacific - lokomotiva měla být výkonná, schopná provozu ve velkých nadmořských výškách a v dusivém prostředí dlouhých tunelů a sněhových galerií. Oproti základní variantě SD45-2 nastaly na pohled největší změny v zadní části lokomotivy, kde je umístěn chladící blok. Jeho výdech byl přesunut z boků kapoty na její střechu, sání bylo posunuto níže, bezprostředně nad ochoz lokomotivy. V této výšce lze v tunelech nasát nejlepší vzduch - nejčistší co do obsahu spalin i špíny a přitom dostatečně chladný.

V letech 1972-1975 bylo vyrobeno 249 lokomotiv SD45T-2, všechny pro dráhu Southern Pacific, resp. pro její dceřinou společnost SSW (Cotton Belt). Později lokomotivy přešly (s celou dráhou SP) k Union Pacific.

Přehled výroby lokomotiv EMD.


EMD SD45T-2 v provedení dráhy Union Pacific.

model Intermountain v měřítku 1 : 160

Firma Intermountain se, věrna svému jménu a své adrese, zaměřila důkladněji na horské lokomotivy a tak v krátkém čase vyrobila modely obou "tunelových" variant lokomotiv EMD. V obou případech je dosud (2007) jediným výrobcem těchto lokomotivních typů ve velikosti N.

Model SD45T-2 přišel v roce 2004. Pokud jde o modelové zpracování, tak je to lokomotiva na první pohled povedená, s četnými detaily, jemným zábradlím, barvenými drobnými detaily (stupačky, zábradlí, hrdla a stavoznaky palivové nádrže...) a žaluziemi z leptaného plechu. Skříň lokomotivy není moc dobře připevněna ke spodku, takže při přenášení modelu dávejte pozor, abyste nemuseli zametat rozsypaná kolečka na podlaze...

Rám lokomotivy je kovový, svisle rozdělený na dvě elektricky izolované poloviny. V rámu je uložen pětipólový motor se dvěma setrvačníky, který pohání všechny dvojkolí. Obrázky vnitřku lokomotivy jsou na samostatné stránce.


SSW 9289 (Cotton Belt).


Detail čela lokomotivy UP.


Detail střešních ventilátorů - pod krycí mříží vidíme jejich kola s lopatkami.


Dva pohledy na zadní část lokomotivy. Zde se lokomotiva SD45T-2 nejvíce liší od základního typu SD45-2. U modelu Intermountain jsou na bocích a na střeše použity leptané žaluzie.


Na tomto snímku je, kromě již zmíněných žaluzií, dobře vidět také provedení podvozku.


A ještě jeden pohled na lokomotivu Cotton Belt.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. 

nahoru
AC-12 SP
F7
SD40T-2
SD45T-2
Vysokostěnný
Vysokostěnný
Chladící SF
Výsypný válcový
Výsypný ACF
Dvojkolí
CCS

Střívka

 

 

Home ] AC-12 SP ] F7 ] SD40T-2 ] [ SD45T-2 ] Vysokostěnný ] Vysokostěnný ] Chladící SF ] Výsypný válcový ] Výsypný ACF ] Dvojkolí ] CCS ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.