|
|
Motorová lokomotiva Alco PA-1 (PB-1)model Kato v měřítku 1 : 160 Předlohou modelu je motorová lokomotiva PA-1 (PB-1), která patří k nejvyhlášenějším lokomotivám historie amerických železnic. Lokomotiva vyráběná od roku 1946 do roku 1950 měla na svou dobu solidní výkon a k tomu velmi výrazný vzhled. Lokomotiva působí velice mohutně a délka jejího čumáku nemá obdoby. Celkem bylo vyrobeno 198 lokomotiv v provedení A s jedním stanovištěm strojvedoucího a 42 lokomotiv B bez stanovišť strojvedoucího. Lokomotivy byly dodány řadě železničních společností, k dalším společnostem se dostaly později, ať už cestou slučování drah, nebo díky obchodu s ojetými vozidly. Postupně tak dostaly mnoho různých nátěrů a všechny jim slušely. (Já jsem pro tuto stránku použil lokomotivu PRR, která má nátěr tmavý, pro mnohé málo líbivý, a který se navíc špatně fotografuje, přesto myslím, že lokomotiva vypadá úctyhodně.) Lokomotivy PA byly příznivci železnic obdivovány skutečně velmi, takže se dnes hovoří i o tom. že byly přeceňovány a že si takovou pozornost snad ani nezasloužily, ale model Kato si vaši pozornost zaslouží zcela jistě. Model Kato je již čtvrtým ztvárněním lokomotivy PA-1 v měřítku N. (První model PA-1 vyrábělo také Kato, ale prodával se pod značkou Con-Cor, další z modelů lokomotivy PA, který je popsaný na těchto stránkách vyrábí Life-Like). Model má plastovou skříň, a pěkně propracované detaily. Všechny nápravy obou dílů lokomotivy jsou poháněny. Lokomotiva má modelová spřáhla Kato, kompatibilní se spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains (spřáhla nejsou z výroby osazena rozpojovacími trny, ty jsou k lokomotivám přikládány v pytlíčku). Většinou se dodává v sadách obsahujících jednu lokomotivu PA-1 a jednu PB-1, nebo dvě lokomotivy PA-1.
Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|