|
|
Motorová lokomotiva EMD SD70MACmodel Kato v měřítku 1 : 160 Předlohou modelu je moderní těžká nákladní motorová lokomotiva SD70MAC se střídavým přenosem výkonu. O skutečných lokomotivách se více dozvíte na samostatné stránce, navštívit můžete také přehled výroby lokomotiv EMD. Model Kato je věrnou zmenšeninou skutečné lokomotivy. Má plastovou skříň, uloženou na kovovém rámu, vertikálně rozděleném na dvě elektricky izolované poloviny. Pohon zajišťuje pětipólový motor se dvěma setrvačníky. Poháněna jsou všechna dvojkolí. Lokomotiva má klidný chod, ale při plném napětí jede zbytečně rychle. Skříň má pěkně propracované detaily. Některé další díly (prosvětlená čísla lokomotivy, čelní madla a kabelové propojky vícečlenného řízení) si na vozidlo doplňuje modelář. Drobné díly stačí vtlačit do připravených otvorů, lepidlo není potřeba. Kvalitní provedení nátěru a popisů patří ke standardům výrobků Kato. Lokomotiva je opatřena modelovými spřáhly Kato, kompatibilními se spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains (spřáhla nejsou z výroby osazena rozpojovacími trny, ty jsou k lokomotivám přikládány v pytlíčku). Pro provoz na kolejištích s malými poloměry oblouků (250 mm a méně) je třeba spřáhla vyměnit za provedení s delším dříkem (ta jsou k lokomotivě přiložena). Zpočátku byly nabízeny lokomotivy v barvách těchto železničních společností: Burlington Northern Santa Fe, Conrail a CSX. V současnosti se prodávají i další varianty - např. Alaska Railroad nebo mexická TFM, které jsou zde předváděny.
Podrobnější hodnocení modelu (z něhož jsem zde mírně čerpal) přinesl časopis Model Railroader v červnu 2003. Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|