|
|
Služební vůz International pro nákladní vlakymodel Kato předlohaSlužební vůz International vyvinuly dílny Morrison International, umístěné ve městě Kenton (stát Ohio) v padesátých letech. Požadavky jednotlivých železničních společností na provedení služebních vozů se hodně lišily. Proto přišla firma Morrison International s koncepcí modulární stavby služebního vozu. Předpokládali totiž, že by dráhy těžko přesvědčili k nákupu jednotného služebního vozu a modulární stavbou uspokojili jejich rozdílné požadavky a přitom také dosáhli slušné výrobní typizace. I nejnápadnější a konstrukčně zásadní věc, totiž umístění vyhlídkových oken, byla u jednotlivých dodávek řešena zcela odlišně. Byly tak vyrobeny vozy International s různými typy vyhlídkových kupolí, ale i vozy v provedení s bočními vyhlídkovými okny. Služební vozy International byly dodány řadě železničních společností: Belt Railway Company of Chicago, Reserve Mining Co., Cambria & Indiana, Terminal RR Association of St. Louis, Elgin Joliet & Eastern, Wabash, Clinchfield, Susquehanna, Western Pacific, Chicago & North Western, St. Louis & San Francisco a dalším. modelModel Kato byl uveden na trh koncem roku 2001 a narozdíl od předlohy není modulární vůbec, vyrábí se v jediném provedení s kupolí uprostřed délky vozu. Firma sama připouští, že některé varianty neodpovídají zcela přesně své předloze, ale nároky modelářů nejsou, jak se zdá, u vozů tak vysoké, jako u lokomotiv. Pokud se ale zaměříme na hodnocení této jediné varianty pak je nutno říci, že je to model pěkně provedený. Střešní lávky, zábradlí plošin a další drobné detaily jsou vylisovány solidně. Vůz má modelová spřáhla Kato, kompatibilní se spřáhly Magne-Matic (byl to vůbec první vůz Kato vybavený těmito spřáhly). Model může být doplněn o vnitřní osvětlení (dodává se samostatně). Informace o aktuální nabídce vozů a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|