|
|
Parní lokomotiva se sedlovou vanoupředloha Hledat předlohu tohoto modelu není vůbec snadné, ale nejspíš bychom ji našli na vlečce některého průmyslového podniku, v překladišti nebo přístavu. Tendrovky (a zvláště malé tendrovky) se v traťové službě na severoamerických železnicích téměř nevyskytovaly. Pro nás je velmi neobvyklým zjevem sedlová vana, ale v jiných částech světa bylo toto řešení u malých lokomotiv celkem běžné, asi největšího rozšíření dosáhly tendrovky se sedlovou vanou ve Velké Británii. model Life-Like v měřítku 1 : 160 Jak již bylo napsáno, k tomuto modelu není známa konkrétní předloha a dost možná ji ani nemá. Velmi pravděpodobně je to volný výtvor výrobce na téma typická sedlová tendrovka. Výrobce si asi upravil rozměry s ohledem na velikost elektromotoru a rozvor náprav s ohledem na snadnou výrobu. Rozvod je velice zjednodušen, rozměry tyčí jsou zjevně nadsazeny a celkový dojem zhoršuje ještě jejich lesklé provedení. Skříň vypadá docela přijatelně, ale nýtování by mohlo být jemnější. Je to prostě velice starý výrobek a je to na něm vidět. Co se s takovou lokomotivou dá dělat? Je velice levná a to ji (spolu s neobvyklým vzhledem) přímo předurčuje jako mašinku pro úplné začátečníky a hračku pro děti. Cena vypadá lákavě také pro účely přestaveb, ale rozvod je téměř neupotřebitelný a rozvor netypický, takže toho z ní asi moc neuděláte (snad nějaký úzkorozchodný diesel). Určitě se hodí (po důkladném napatinování) jako lokomotiva, která posunuje kdesi vzadu, kam není moc vidět, případně jako nepoužívaný šroťák na zarostlé koleji. Ostatně, pokud chcete severoamerickou posunovací tendrovku, tak nemáte moc jiných možností, jak ji získat, než vzít zavděk tímto strojem. Takže si ji nakonec pořídí i "seriózní modeláři" a před svými kolegy budou skrývat, že mají doma tuhle (roztomilou) hrůzu... Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|