|
|
Izolovaný kotlový vůz o objemu 41.6m³Kotlové vozy s objemem 41.6m³ (11000 galonů) vyráběla vagónka American Car & Foundry na konci 40. a na počátku 50. let. Vozy s označením ICC-105A-300W byly určeny k přepravě kapalných plynů. Svařovaný kotel o průměru 2267 mm je tepelně izolovaný a vyhovuje pro tlak až 2 MPa (300 psi). ACF vyráběla vůz i ve variantách určených pro přepravu jiných plynů. Podobné jsou i vozy typu 27, které popisovanému vozu výrobně předcházely. Ty ale měly menší kotel s objemem 39.75m³ (10500 galonů), o průměru 2160 mm a byly určeny pro přepravu plynů skupiny propan-butan.
model Atlas v měřítku 1 : 160 Model se vyrábí ve dvou mírně odlišných provedeních, která se liší v oblasti dómu kotle. Vozy mají buďto kolem dómu ochoz se zábradlím, nebo mají na obou stranách dómu jen krátkou lávku bez zábradlí. Jemně provedené žebříky, madla a zábradlí jsou lisovány z houževnatého plastu, takže lépe odolávají běžným nehodám. Vůz má dvojkolí s nízkými okolky a spřáhla Accumate. Model je provozně vhodný pro období od konce 40. do začátku 60. let. Podrobnější hodnocení modelu (z něhož jsem zde trochu čerpal) přinesl časopis Model Railroader v březnu 2003. Informace o aktuální nabídce amerických vozů (kromě výrobků MTL) a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|