|
|
Parní lokomotiva se sedlovou vanou Parní lokomotiva se sedlovou vanou je vyrobena podle klasických úzkorozchodných lokomotiv provozovaných v severním Walesu (Rheilfordd Ffestiniog a podobné dráhy). Model MSS je možné provozovat jako tendrovku, anebo jako lokomotivu s přípojným tendrem (po odebrání zadní stěny budky). Tendr se dodává samostatně. Varianta s tendrem lépe odpovídá předloze. Lokomotiva se sedlovou vanou má mnoho společného s lokomotivou s postranními vanami, většina rozdílů se týká vzhledu, ale některé provozní odlišnosti tu přece jen jsou. Pojezd, parní stroj i kotel jsou úplně stejné, lokomotiva ale nemá píšťalu (takže si nejen nemůžete písknout, ale nemůžete tudy ani vypustit zbytkovou páru před otevřením kotle). Sedlová vana také zhoršuje přístup ke kotli. Aby bylo vůbec možné doplňovat vodu do kotle, je pojišťovací ventil prodloužen mosazným okem, které slouží jako rukojeť. Sedlová vana také sbírá spaliny z topeniště, ty pak vycházejí nahoře ven otvorem kolem pojišťovacího ventilu. Lokomotiva je dlouhá 218 mm, vysoká 127 mm, široká 95 mm (přes madla budky) a váží 1.1 kg. Objem kotle je 120 ml, maximální provozní přetlak 0.7 baru. Lokomotiva se provozuje stejně jako provedení s postranními vanami (návod zde), jen odpadají všechna ustanovení týkající se parní píšťaly. Informace o aktuální nabídce parních lokomotiv a dalšího příslušenství MSS najdete v parním ceníku. |
|
|