g
Motorové - malosérie

 

 

Malosériové motorové lokomotivy American Z Lines

modely v měřítku 1 : 220

Malosériové modely jsou zhotoveny většinou z mosazi, jsou poháněny motory Faulhaber a pro American Z Lines je vyrábí korejská firma Ajin. Tento přehled je uvádí seřazené od novějších výrobků ke starším. Po roce 2003 AZL přešla v motorových lokomotivách na kapacitnější výrobní metody, malosériová výroba se dále uplatňuje na lokomotivách parních.

motorová lokomotiva typu EMD SD40-2

Model jedné z nejběžnějších amerických motorových lokomotiv se prodává od září 2003. Ohlášeny jsou tři základní tvarové varianty SD40-2, a to buď s běžným, nebo s dlouhým předním představkem a dále v provedení Tunnel motor (SD40T-2). SD40-2 v běžném provedení je nabízena v barvách ATSF, BN, CSX, Conrail, Norfolk Southern a UP, provedení s dlouhým čumákem je pouze v nátěrech ATSF a UP a provedení Tunnel motor v barvách Rio Grande, Southern Pacific a UP. Celkem bylo vyrobeno kolem 200 lokomotiv.

Norfolk Southern

Union Pacific

Union Pacific (dlouhá přední kapota)

Atchison, Topeka & Santa Fe (dlouhá přední kapota)

EMD SD40T-2 Tunnel motor

Rio Grande

Southern Pacific

Union Pacific

motorová lokomotiva typu EMD F45

Tento model se objevil v nabídce patrně někdy v průběhu léta 2003 (nevím přesně kdy). Novinka nebyla předem ohlášena, zdá se, že byla připravována "tajně", jako překvapení pro příznivce velikosti Z. Na začátku podzimu již byly některé varianty vyprodány. Není ani příliš divu, od lokomotivy ATSF v nátěru "Kodachrome" bylo vyrobeno jen 10 kusů a ostatní dvě varianty na tom nebyly o mnoho lépe (celkem 58 modelů). Všechny nabízené varianty jsou zde vyobrazeny.

Burlington Northern

Atchison, Topeka & Santa Fe (nátěr Kodachrome)

Atchison, Topeka & Santa Fe

motorová lokomotiva typu EMD SD45


Jako první byl dostupný obrázek lokomotivy Santa Fe.

Uvedení tohoto modelu na trh bylo ohlášeno na květen 2003, první reklamy vyšly v červnovém čísle MR. (Vzorky byly představeny již na "National Train Show", která se konala 19.-21. července 2002 ve Fort Lauderdale.) V první výrobní sérii byly nabízeny následující barevné varianty: AT&SF, BN, D&RGW, Milwaukee Road, Southern, SP a UP. Od každé dráhy je nabízeno opět několik různých čísel, ale počet vyrobených modelů je tradičně nízký - 12-37 kusů od každé dráhy.

Burlington Northern

Union Pacific

Rio Grande

Southern Pacific

motorová lokomotiva typu E8/9


Takto pěkně vypadá celá sada v nátěru "válečná čelenka" dráhy Atchison, Topeka & Santa Fe

Je další z řady slavných amerických šestinápravových skříňových lokomotiv, která se dočkala modelu ve velikosti Z. Od dubna-května 2002 se nabízí jak sekce A (s jedním stanovištěm strojvedoucího), tak sekce B (bez stanoviště strojvedoucího, v modelu je sekce B bez pohonu) a lokomotiva je dodávána v sadách složených z obou sekcí nebo jednotlivě. Provedení modelu je obdobně špičkové jako u starších výrobků AZL, počty vyrobených kusů jsou tradičně nízké (počty jednotlivých variant kolísají od 10 do 54 kusů, například v barvách dráhy Union Pacific jsou nabízeny dvě rozdílné sady, první (A+B+B) byla vyrobena v počtu 15 kusů, druhá (A+B+A) v počtu pouhých 10 kusů). Další varianty jsou AT&SF, Baltimore & Ohio, Burlington, Pennsylvania, Southern Pacific. Model je nabízen za 575 dolarů (ale nevím jaká sada - snad je to cena samotného stroje A).

E8A v barvách Union Pacific.

Pennsylvania

Burlington (Chicago, Burlington & Quincy)

Baltimore & Ohio

motorová lokomotiva typu Alco PA-1 (PB-1)


Sada PA-1 + PB-1 v tmavozeleném nátěru Pennsylvania (PA-1 s anténami typickými pro PRR)

Je legendární šestinápravová skříňová lokomotiva s jedním stanovištěm strojvedoucího a řádným "čumákem". Ve velikosti Z se jedná o špičkový model z mosazi poháněný motorem Faulhaber se dvěma setrvačníky. První dodávka modelů obsahovala lokomotivy šesti společností (ATSF, UP, SP, PRR, NYC a DR&GW), přitom pro každou zmíněnou dráhu byly nabízeny lokomotivy se dvěma různými čísly. Modely mají špičkově propracované detaily a stroje příslušné jednotlivým drahám se liší - nápadné je to zejména u lokomotivy dráhy Pennsylvania, která má na střeše antény (vzhledově připomínající zábradlí - viz obrázek), tak charakteristické pro tuto dráhu. Modely byly nabízeny ve velmi omezeném počtu - celkový součet všech provedení je pouze 300 kusů. Z toho vyplývá i špičková cena za tuto lokomotivu: 560 dolarů. V roce 2001 získal model PA-1 cenu "Model roku". Od dubna-května 2002 jsou již nabízeny i lokomotivy PB, tedy stejné lokomotivy, ale v provedení bez stanoviště strojvedoucího. V roce 2003 (nevím přesně odkdy) jsou v nabídce další nové varianty lokomotiv PA (LV, D&H a zelená varianta PRR).

Atchison, Topeka & Santa Fe.

Pennsylvania Railroad - hnědý nátěr

Union Pacific.

Lehigh Valley (tento model patří k nověji uvedeným variantám PA)

motorová lokomotiva typu GE C44-9W a C40-9W

Model moderní šestinápravové kapotové lokomotivy typu C44-9 byl uveden na trh v polovině roku 2000 (nejprve v barvách společností UP, později též BNSF, ATSF a NS). Model vyniká tvarově náročnými mosaznými díly (např. sněhový pluh), je vybaven spřáhly Magne-Matic a motorem Faulhaber se dvěma setrvačníky. Doporučená cena byla 550 dolarů. V říjnu 2001 byly ohlášeny další tři varianty tohoto stroje: BNSF (jiný nátěr), CNW a SP. Modely byly nabízeny ve velmi omezených počtech, např. lokomotiv v nátěru BNSF bylo vyrobeno jen 40 kusů. Doporučená cena se zvýšila na 575 dolarů. Ukázky tří strojů z obou sérií jsou na obrázcích.

Atchison, Topeka & Santa Fe z první série modelů.

Burlington Northern Santa Fe z první série modelů.

Chicago & North Western z druhé série modelů.

motorová lokomotiva typu EMD GP30

Byla prvním modelem, který někdy na začátku 90. let firma uvedla na trh, ještě pod původní značkou Rogue Lines. Pravděpodobně byla vyrobena v celkovém počtu kolem 500 kusů a pravděpodobně byla nadlouho jediným výrobkem firmy. Ale není to zdaleka jisté. Cenu "Model roku" za rok 1998 totiž vyhrála lokomotiva EMD GP38-2 od Rogue River Models - model o kterém jinak nevím vůbec nic. Další v řadě byla asi až C44-9 vyrobená v roce 2000. K modelům GP30 a GP38-2 zatím nemám žádné obrázky, výrobce je již nedodává.

Obrázky publikované na této stránce laskavě poskytl časopis Ztrack.

nahoru
Parní lokomotivy
Motorové - malosérie
EMD GP7
F59PHI
SD70M
Surfliner
BethGon

 

 

Home ] Parní lokomotivy ] [ Motorové - malosérie ] EMD GP7 ] F59PHI ] SD70M ] Surfliner ] BethGon ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.