g
EMD F59PHI

 

 

Motorová lokomotiva EMD F59PHI

model Athearn v měřítku 1 : 160


Lokomotiva typu F59PHI v barvách společnosti Metrolink (model před doplněním madel a zábradlí).

Předlohou modelu je motorová lokomotiva typu F59PHI určená hlavně pro příměstskou osobní dopravu, která jezdí na neelektrizovaných tratích v okolí řady velkých měst (Montreal, Los Angeles, Seattle, Vancouver atd.) v režii a barvách místních dopravců. Více se o skutečných lokomotivách dozvíte na samostatné stránce.

Model Athearn má plastovou skříň, která co do tvaru a rozměrů věrně odpovídá své předloze. Některé detaily (madla, zábradlí atd.) se dodávají odděleně. Uvnitř kabiny je hrubý náznak jejího vybavení. Všechny nápravy jsou poháněny, motor je opatřen setrvačníkem. Lokomotiva má funkční světla (LED) na obou čelech. Z výroby je opatřena spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains.

Povrchová úprava lokomotivy je provedena kvalitně, barevné plochy i nápisy mají ostré kontury. Spíše než nápisy, kterých na těchto efektních strojích není mnoho, si ocenění zaslouží právě zvládnutí vícebarevných nátěrů a dodržení kontur mezi jednotlivými barvami i na křivých plochách. Přehled různých barevných řešení jednotlivých společností provozujících tyto lokomotivy je na samostatné stránce.

Zarážející (vzhledem ke zkušenostem výrobce) jsou jízdní vlastnosti. I když se jedná o lokomotivu pro osobní dopravu, tedy rychlou, těžko někomu udělá radost stroj, který již při 6V napájecího napětí dosahuje rychlosti bezmála 240 modelových km/h. Když pak napětí dosáhne hodnoty 12V řítí se lokomotiva rychlostí přes 440 modelových km/h. Takové alespoň byly výsledky modelu, který testovala redakce MR, z jejichž hodnocení jsem čerpal. Snad se tato nepovedenost do budoucna zlepší, aby nekazila dojem z jinak velmi pěkného modelu.


Lokomotiva typu F59PHI z nadhledu.


Detail zadní části střechy s ventilátory (Sounder 902).

Podrobnější hodnocení modelu (z něhož jsem zde částečně čerpal) přinesl časopis Model Railroader v dubnu 2003.


Čelo lokomotivy č. 570 společnosti Trinity Rail.


Čelo lokomotivy č. 902 Sounder.


Málo známý pohled na zadní čelo lokomotivy F59PHI (model před doplněním madel a zábradlí).


Ve většině provozů jsou lokomotivy F59PHI spojovány s patrovými vozy Bombardier. Jak ukazuje příklad soupravy West Coast Expresu, lokomotivy jsou s vozy spojeny nejen mechanicky, ale i graficky.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N

nahoru
EMD F59PHI
vozy Bombardier
BethGon
Autíčka

Další obrázky

 

 

Home ] [ EMD F59PHI ] vozy Bombardier ] BethGon ] Autíčka ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.