|
Jeseníky 2Kolejiště v modelové velikosti H0
Jan Trčka, který žije v Ontariu (v Kanadě) v roce 2003 rozebral svoje kolejiště Jeseníky a začal budovat nové kolejiště se staronovým tématem. Nejdůležitější stanicí je opět Olomouc, ale nové olomoucké nádraží má více a hlavně delších kolejí a dostalo i starý hodolanský most. Hlavní trať prochází většinou podzemím, těžiště modelu je na jednokolejkách. Další větší nádraží je šumperské, ze kterého vede vlečka do smyšleného lomu. Na kolejiště Jan tentokrát umístil i polskou stanici Glucholazy, protože se mu líbí úvrať na trati z Jeseníku do Krnova. Kolejiště je umístěno ve stejné sklepní místnosti, jako to předchozí, k stejně velkému základnímu půdorysu (2.8 x 7.5 m) ale přibylo depo na desce 1 x 1 m. Depo má více stání, nežli to na starém kolejišti, a je v něm co remízovat - z odlitků si Jan vyrobil 14 lokomotiv a motorových vozů, mezi jinými i T 457.002, kterou pomáhal v roce 1981 zkoušet. Kolejiště má celkem 93m kolejí, 48 výhybek a řídí se pomocí šesti ovládacích panelů. Provoz je analogový. Oproti starému kolejišti je umístěno výše, mezi 120 a 180 cm od podlahy. Je na to pěknější podívaná a pohodlněji se pracuje pod kolejištěm.
|
|
|