|
|
číselná řada v katalogu MTL | obrázek | délka | poznámka |
58000 | není | 11m (36’) | dřevěná skříň, spodek se vzpínadly |
58500 | není | 11m (36’) | dřevěná skříň, modernizovaný celokovový rám |
49000 | 12.2m (40’) | dřevěná skříň, páteřový rám, svislá hřídel kola ruční brzdy | |
47000 | 12.2m (40’) | dřevěná skříň, modernizovaný rám | |
59000 | 12.2m (40’) | celokovová skříň | |
59500 | není | 12.2m (40’) | celokovová skříň s nucenou ventilací |
52000 | 15.9m (52’ 2’’) | celokovová skříň, předsuvné dveře |
Pozdější vozy měly délku 12.2 m (40´), a u těch se už se vzpínadly nesetkáme. Starší vozy mívají nýtovaný páteřový rám, novější mají rám z válcovaných profilů. Starší vozy mají ještě kolo ruční brzdy nad střechou, novější už na čele vozu v blízkosti střechy. Vozy mají většinou dřevěnou skříň, ale ty nejnovější se dočkaly i celokovové stavby a jiných moderních prvků, jako například nucená ventilace vzduchu (u starších vozů slouží k ventilaci klapky násypných otvorů pro led, zajištěné v pootevřené poloze). Vozy s dřevěnou skříní se udržely v provozu až do 50. let 20. století.
Jako zástupce nejnovějších vozů chlazených přírodním ledem vyrábí Micro-Trains 15.9 m dlouhé vozy Railway Express Agency. 993 těchto vozů bylo vyrobeno v letech 1957-1958. Z provozního hlediska to byly ale spíše vozy spěšninové, vozilo se v nich všechno zboží vyžadující rychlou přepravu (též pošta) a chladící bunkry se plnily ledem jen když se vezly potraviny nebo jiné zboží podléhající zkáze. Tyto vozy bývaly řazeny do čela rychlíků, mezi lokomotivu a osobní vozy, a někdy se jich v čele soupravy sešlo tolik, že se osobní vozy ztrácely v dálce.
Informace o aktuální nabídce modelů Micro-Trains a o jejich cenách naleznete v příslušném ceníku.
|