g
Výsypný válcový

 

 

Uzavřený výsypný vůz válcový

Tento model je asi nejcharakterističtějším výrobkem Intermountain, pokud jde o modelovou velikost N. Uzavřený výsypný vůz s nádobou válcového tvaru se vyrábí zhruba v 50 barevných provedeních (2007).


Saskatchewan Grain Car Corporation - jeden z typicky kanadských nátěrů.

předloha

Skutečné vozy se používají především na dopravu obilnin, některé také na chemikálie (granulované plasty). Setkáme se s nimi tedy hlavně v obilnářských oblastech a také na vlacích mířících s obilím do námořních přístavů. Nikoho tedy nemůže příliš překvapit, že velká část vozů je registrována v Kanadě. Mezi majiteli vozů najdeme jak velké železniční (CN, CP) a různé leasingové společnosti, tak i různá hospodářská družstva a vozové pooly. Část vozů samozřejmě patří také dopravcům orientovaným na chemický průmysl. Vozy jezdí v ucelených vlacích i v kratších tkalounech a v soupravách se mohou společně vyskytovat vozy spolupracujících podniků. Když k tomu připočteme pestré - a čas od času se měnící nátěry, tak je to pro modeláře příležitost, jak si pořídit barevný a přitom realistický vlak.

Ještě upřesňující poznámku: i když se vůz vzhledově podobá například našim vozům řady Uacns, na rozdíl od nich nemá pneumatické vyprazdňování. Vysypává se normálně gravitačně, stejně jako otevřené výsypné vozy (např. na uhlí).


Tento vůz CNWX je ještě kanadštější - boční pohled také ukazuje čtyři výsypné otvory na spodku vozu.

model Intermountain v měřítku 1 : 160

Model Intermountain zaujme nejen pestrými nátěry, ale především také zpracováním lávek, které jsou z leptaného plechu. Víka plnících otvorů jsou v několika tvarově odlišných provedeních - podle skutečných vozů. Úroveň zpracování modelu klesá shora dolů. Pod perfektně zpracovanými lávkami jsou jen průměrně propracované plošiny s žebříky, na jedné z nich najdeme nepříliš detailní model brzdové výstroje. Vlastní nádoba je téměř zcela hladká, to ovšem odpovídá předloze, snad jen výsypné otvory vespod by bylo možné udělat trochu lépe.

Vozy mají podvozky Micro-Trains (včetně spřáhel).

Od každého nátěru se nabízí několik (většinou šest) různých čísel, pokud se vozy vyprodají, bývají po čase vyrobeny v další sérii s jinými čísly. Podmínky pro milovníky dlouhých souprav jsou tedy vytvořeny...


Detailní pohled shora ukazuje pěkné zpracování lávek. Všimněte si také vík plnících otvorů, která jsou na tomto voze jiná, než na voze na následujícím obrázku.


Šikmý pohled ukazuje kromě již zmíněných lávek a - tentokrát hladkých vík plnících otvorů také nepříliš detailně zpracovaný prostor plošiny.


A do třetice - tentokrát vůz s kruhovými víky plnících otvorů..


Ani spodek vozu nezaujme vyjímečnými detaily, za upozornění stojí jen po straně vedené brzdové potrubí.

přehlídka několika vybraných barevných provedení vozu


Kanadský vůz CN 370705 v atraktivním duhovém nátěru patří k těm, co přepravují chemikálie. Pestrobarevný je ale jen jeden bok vozu.


Druh bok duhového vozu CN 370705 je šedivý.


Další kanadský vůz na obilí. Stejně jako vůz na začátku stránky patří i tento Saskatchewan Grain Car Corporation, v tomto případě ale má jinou registrační značku - SKNX.


Další z kanadských vozů.


Vůz ALPX 628000 je také kanadský, písmeno "A" je zde zkratkou slova "Alberta".


Na závěr ještě jeden zástupce vozů pro chemický průmysl.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. 

nahoru
AC-12 SP
F7
SD40T-2
SD45T-2
Vysokostěnný
Vysokostěnný
Chladící SF
Výsypný válcový
Výsypný ACF
Dvojkolí
CCS

 

 

Home ] AC-12 SP ] F7 ] SD40T-2 ] SD45T-2 ] Vysokostěnný ] Vysokostěnný ] Chladící SF ] [ Výsypný válcový ] Výsypný ACF ] Dvojkolí ] CCS ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.