|
|
Motorová lokomotiva GE AC4400CWmodel Kato v měřítku 1 : 160 Předlohou modelu je moderní těžká nákladní motorová lokomotiva AC4400CW se střídavým přenosem výkonu. Tyto stroje patří mezi vůbec nejpočetnější typy lokomotiv v celých dějinách amerických železnic. O skutečných lokomotivách se více dozvíte na samostatné stránce, navštívit můžete také přehled výroby lokomotiv GE.
Model Kato je věrnou zmenšeninu skutečné lokomotivy. Má plastovou skříň, uloženou na kovovém rámu, vertikálně rozděleném na dvě elektricky izolované poloviny. Pohon zajišťuje pětipólový motor se dvěma setrvačníky. Poháněna jsou všechna dvojkolí. Lokomotiva má přípravu na vložení digitálního dekodéru. Skříň má pěkně propracované detaily, některé části jsou řešeny variantně, aby jednotlivé modely do detailu odpovídaly provedení lokomotiv u různých drah. To se týká hlavně čelních světel, tabulek s čísly lokomotivy, provedení kabiny a měničového bloku. Některé díly (např. prosvětlená čísla lokomotivy) si na vozidlo doplňuje modelář. Kvalitní provedení nátěru a popisů patří ke standardům výroby Kato. Lokomotiva je opatřena modelovými spřáhly Kato, kompatibilními se spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains (spřáhla nejsou z výroby osazena rozpojovacími trny, ty jsou k lokomotivám přikládány v pytlíčku). Pro provoz na kolejištích s malými poloměry oblouků (250 mm a méně) je třeba spřáhla vyměnit za provedení s delším dříkem (ta jsou k lokomotivě přiložena). Model najde uplatnění na kolejištích představujících moderní provoz. V soupravě je možné lokomotivu AC4400CW v čele vlaku spojit například s EMD SD70MAC (přípřež), vhodné vozy jsou například uhláky BethGon (to je také výrobek Kato, třeba o něm příště napíšu). V první sérii je model nabízen v provedení čtyř drah. Nechybí mezi nimi Union Pacific, jako největší provozovatel těchto lokomotiv. Lokomotivy UP se prodávají v nátěrech Building America (na obrázcích) a Lightning Bolt. Kanadská pacifická dráha, jako další velký provozovatel, je také zastoupena dvěma nátěry. Nátěr zlatý bobr se používá od roku 1997 a představuje návrat k historickému logu CP s bobrem. Druhý nátěr dva prapory symbolizuje pronikání CP i na území USA. Dále jsou nabízeny lokomotivy v nátěru leasingové společnosti CEFX a lokomotivy dráhy BNSF (v nátěru Heritage II).
Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N. |
|
|