g
GE AC4400CW

 

 

Motorová lokomotiva GE AC4400CW

model Kato v měřítku 1 : 160


Lokomotiva Union Pacific č. 5714.

Předlohou modelu je moderní těžká nákladní motorová lokomotiva AC4400CW se střídavým přenosem výkonu. Tyto stroje patří mezi vůbec nejpočetnější typy lokomotiv v celých dějinách amerických železnic. O skutečných lokomotivách se více dozvíte na samostatné stránce, navštívit můžete také přehled výroby lokomotiv GE.


Modelové spřáhlo umožňuje dosáhnout správnou vzdálenost mezi dvěma spojenými lokomotivami.

Model Kato je věrnou zmenšeninu skutečné lokomotivy. Má plastovou skříň, uloženou na kovovém rámu, vertikálně rozděleném na dvě elektricky izolované poloviny. Pohon zajišťuje pětipólový motor se dvěma setrvačníky. Poháněna jsou všechna dvojkolí. Lokomotiva má přípravu na vložení digitálního dekodéru.

Skříň má pěkně propracované detaily, některé části jsou řešeny variantně, aby jednotlivé modely do detailu odpovídaly provedení lokomotiv u různých drah. To se týká hlavně čelních světel, tabulek s čísly lokomotivy, provedení kabiny a měničového bloku. Některé díly (např. prosvětlená čísla lokomotivy) si na vozidlo doplňuje modelář. Kvalitní provedení nátěru a popisů patří ke standardům výroby Kato.

Lokomotiva je opatřena modelovými spřáhly Kato, kompatibilními se spřáhly Magne-Matic firmy Micro-Trains (spřáhla nejsou z výroby osazena rozpojovacími trny, ty jsou k lokomotivám přikládány v pytlíčku). Pro provoz na kolejištích s malými poloměry oblouků (250 mm a méně) je třeba spřáhla vyměnit za provedení s delším dříkem (ta jsou k lokomotivě přiložena).

Model najde uplatnění na kolejištích představujících moderní provoz. V soupravě je možné lokomotivu AC4400CW v čele vlaku spojit například s EMD SD70MAC (přípřež), vhodné vozy jsou například uhláky BethGon (to je také výrobek Kato, třeba o něm příště napíšu).

V první sérii je model nabízen v provedení čtyř drah. Nechybí mezi nimi Union Pacific, jako největší provozovatel těchto lokomotiv. Lokomotivy UP se prodávají v nátěrech Building America (na obrázcích) a Lightning Bolt. Kanadská pacifická dráha, jako další velký provozovatel, je také zastoupena dvěma nátěry. Nátěr zlatý bobr se používá od roku 1997 a představuje návrat k historickému logu CP s bobrem. Druhý nátěr dva prapory symbolizuje pronikání CP i na území USA. Dále jsou nabízeny lokomotivy v nátěru leasingové společnosti CEFX a lokomotivy dráhy BNSF (v nátěru Heritage II).


Levý bok přední části lokomotivy. Měničový blok zabírá za kabinou i část prostoru ochozu. Velký měničový blok je také nejvýznamnějším vzhledovým rozdílem oproti typu C44-9W.


Pravý bok přední části lokomotivy se od levého v oblasti měničového bloku výrazně liší.


Střecha přední části lokomotivy Canadian Pacific s drobnými popisky na poklopech.


Bok zadní části lokomotivy.


Zadní čelo lokomotivy s křídly v horní části.


Nátěr "Building America" uplatňovaný od roku 2002 je příkladem amerického vlastenectví, ale také předmětem sporů, které vede dráha Union Pacific s některými modelářskými firmami. Firma Kato ale tyto problémy nemá - patří k těm, co zaplatili.


Lokomotiva 9516 Canadian Pacific má na boku logo se zlatým bobrem.

Informace o aktuální nabídce lokomotiv a o jejich cenách naleznete v ceníku amerických modelů velikosti N

nahoru
Alco PA
F3 (A+B)
SD70MAC
SD80MAC
SD90MAC
GE AC4400CW
GE P42
Budd RDC 1-4
California Zephyr
Superliner
Služební
MHC

 

 

Home ] Alco PA ] F3 (A+B) ] SD70MAC ] SD80MAC ] SD90MAC ] [ GE AC4400CW ] GE P42 ] Budd RDC 1-4 ] California Zephyr ] Superliner ] Služební ] MHC ]

 
Send mail with questions, orders or comments to our address - Komentáře, objednávky, otázky a jiné zprávy posílejte na některou z našich adres.